صادرات

نشان تجارت – جعفری در حاشیه مراسم تکمیل فاز اول بندر خشک آپرین اعلام کرد: افتتاح این مرحله که شامل سردخانه، انبار مسقف و ایستگاه شستشو است، نهایی شدن پروژه و معنایی مهم از لحاظ استقرار گمرک در این منطقه محسوب می‌شود.

جعفری درباره دلایل انتخاب بندر خشک آپرین در نزدیکی تهران بیان کرد: بررسی‌ها و مطالعات نشان داده‌اند که تهران می‌تواند به عنوان یک شهر لجستیک عمل کند. با توجه به وجود فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و برخورداری از شبکه ریلی، این منطقه برای احداث بندر خشک انتخاب شد.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های بندر خشک آپرین، کاهش زمان ترخیص کالا است. اغلب کالاهای مصرفی بندر شهید رجایی به تهران متوجه می‌شوند و این بندر برای تسریع ترخیص کالا انتخاب شده است.

جعفری در پاسخ به سوالی درباره جلوگیری از دپوی کالا در بندر خشک آپرین اظهار داشت: اقدامات لازم برای این موضوع انجام شده است. وجود این مراکز کنار شهرهای بزرگ، دسترسی را تسهیل و از توقف و دپوی کالا جلوگیری می‌کند.

شامانی، معاون گمرک، اعلام کرد: قریب ۵۰۰۰ تن کالا صادر شده که از کد اختصاصی این بندر استفاده شده است.

جهانی، مدیرعامل آپرین، بیان کرد: در دو فاز اول و دوم این پروژه، سرمایه‌گذاری‌هایی به میزان ۲۰ میلیون دلار طرح شده که مجموعاً به ۴۰ میلیون دلار می‌رسد.

وی افزود: بیشتر کالاهای وارداتی به آپرین از شهرهای مرکزی چین وارد می‌شوند، چرا که ما بر پایه توسعه ریل مبنا قرار داده‌ایم.

جهانی، در اشاره به حادثه انفجار بندر شهید رجایی، گفت: این واقعه به عنوان هشداری برای کشور بوده تا کالاها در بنادر تجمیع نشوند. بنادر خشک راه حلی برای افزایش ظرفیت گمرکی کشور خواهد بود.

مدیرعامل بندر خشک آپرین، چالش بزرگ صنعت گمرک را طولانی بودن مدت ترخیص کالا دانست و بیان کرد: امیدواریم که کانتینرها با کمترین تشریفات وارد بنادر شوند و عملیات ترخیص کالا ساده‌تر شود.

source

توسط postbin.ir