مرسدس AMG، پس از تجربه‌ای ناامیدکننده با مدل چهارسیلندر هیبریدی C63، به بازار خودروهای برقی باز گشته است. این شرکت، GT XX، یک خودروی الکتریکی با قدرت ۱۳۴۰ اسب بخار و سرعت نهایی ۳۶۰ کم در ساعت را به عنوان پیش‌نمایش نخستین خودروی تمام‌برقی خود معرفی کرد. AMG اعلام کرده است که این مدل از سال آینده به تولید رسیده و برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

GT XX در نیروگاهی متروکه در آلمان معرفی شد. اگرچه در حال حاضر به صورت یک مدل مفهومی است، اما تکنولوژی‌ها و معماری AMG Electric آن برای تولید آماده هستند. طراحی بدنه خودرو با رنگ نارنگی افسانه‌ای مانند مدل C111 و ضریب درگ بسیار پایین ۰٫۱۹۸، به آن جلوه‌ای منحصر به فرد بخشیده است. همچنین، رینگ‌های هوشمند فیبرکربنی با قابلیت تنظیم خودکار، نقش مهمی در بهبود آیرودینامیک خودرو داشته‌اند.

درون کابین GT XX، صندلی‌هایی از لاستیک‌های بازیافتی خودروهای مسابقه‌ای و یک نمایشگر بزرگ در مقابل راننده نصب شده‌اند. فرمان به‌شکل یوغی همراه با کلیدهای چرخشی و نورپردازی نارنگی، حس خودروی آینده‌نگرانه را القا می‌کند. این طراحی نشان می‌دهد که AMG در علاوه بر عملکرد عالی، در طراحی درون‌کابین نیز نوآوری‌هایی انجام داده است.

به‌گزارش Motor1، قلب پیشرانه‌ی GT XX، معماری ۸۰۰ ولتی و باتری مدرنی است که با ۵ دقیقه شارژ، حدود ۴۰۰ کم مسافت طی می‌کند. نیروی پیشرانه به طور همزمان از سه موتور الکتریکی محوری (دو موتور در عقب و یک موتور در جلو) تامین می‌شود و هر موتور از یک گیربکس اختصاصی و سیستم خنک‌کاری ترکیبی آب و روغن برخوردار است. این فناوری‌ها عملکرد پایدار و رانندگی سریع و نرم را تضمین می‌کنند.

در نهایت، AMG با شبیه‌سازی صدای موتور V8 از طریق بلندگوها نصب‌شده در چراغ‌های جلو و وجود شیفترهای دنده در کابین، حس و حال خودروهای عضلانی کلاسیک را زنده کرده است. اگرچه برخی جزئیات طراحی شاید در نسخه‌ی تولیدی حذف شوند، اما در صورت حفظ توان فنی GT XX، مرسدس می‌تواند به رقابت با شرکت‌های مانند پورشه و لوسید پردازد.

source

توسط postbin.ir