آیا به دنبال بازبینی استراتژی خود در اینستاگرام هستید تا از تلاشهایتان در زمینه انتشار محتوا بیشترین بهره را ببرید؟
این راهنما میتواند به شما کمک کند. اینستاگرام اخیراً نمای کلی از نحوه و زمان استفاده از هر یک از انواع محتوای موجود در این پلتفرم را منتشر کرده است؛ محتوایی نظیر پستهای فید، استوریها، ریلز و غیره، و اینکه هر یک در کدام مرحله از مسیر خرید کاربران بیشترین تاثیر را دارد.
در حال حاضر، ریلز مهمترین نوع محتوا در اینستاگرام محسوب میشود. طبق گزارش متا، محتوای ریلز اکنون بیش از نیمی از زمان صرفشده کاربران در اپلیکیشن را به خود اختصاص داده و ۶۱٪ از کاربران اینستاگرام گفتهاند که تبلیغات در قالب ریلز آنها را ترغیب کرده تا بیشتر درباره یک برند، محصول یا خدمات فکر کنند.
پستهای چرخوفلکی (Carousels) که شامل چندین تصویر یا ویدیو هستند نیز مزایای خاص خود را دارند، در حالی که قابلیت Channels نیز با توجه به افزایش استفاده از دایرکت مسیجها، فرصت جدیدی برای تعامل با مخاطبان فراهم کرده است. آگاهی از زمان مناسب استفاده از هر یک از این فرمتها و نحوه هماهنگی آنها با استراتژی بازاریابیتان، میتواند به ایجاد یک برنامهریزی محتوایی منسجم و هدفمند کمک کند.
اگرچه راهنمای ارائهشده نسبتاً ساده است، اما شامل نکات مفیدی است که در برنامهریزی محتوایی شما ارزش توجه دارند.