به گزارش ایسنا، این نشست که به بررسی تأثیرگذاری چهرههای شناختهشده بر اقتصاد و فضای فرهنگی بازار کتاب میپردازد با عنوان «خوانش یا نمایش» توسط معاونت پژوهشی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی با همکاری انجمن علمی مطالعات ارتباطی و شهر کتاب مرکزی، روز دوشنبه، ۲۶ آبان، از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در کتابخانه دانشکده علوم ارتباطات برگزار میشود.
پدرام الوندی، علیاصغر سیدآبادی و مرتضی کاردر، از فعالان حوزه رسانه و کتاب، سخنرانان این نشست هستند.
همچنین دبیری نشست را بهارک محمودی و لیدا کاووسی بر عهده دارند.
حسنا براتی، دبیر انجمن علمی مطالعات ارتباطی دانشگاه علامه طباطبایی، درباره هدف این رویداد به ایسنا گفت: در این برنامه ابعاد گوناگون چهرههای شاخص در عرصه تولید و ترویج کتاب را بررسی میکنیم، چرا که در سالهای اخیر، ورود سلبریتیها به بازار نشر با واکنشهای متنوعی از سوی نویسندگان، ناشران و مخاطبان همراه بوده است؛ برخی آن را فرصتی برای گسترش دامنه مخاطبان کتاب و تقویت فرهنگ مطالعه میدانند و برخی دیگر آن را تهدیدی برای کیفیت آثار کشور تلقی میکنند.
او در ادامه یادآوری کرد: واژه سلبریتی با بار معنایی منفی همراه شده است، اما لزوما به این معنای منفی تعبیر نمیشود و شامل تمام چهرههای شناختهشده میشود.
براتی همچنین بیان کرد: در دنیای رسانه با چیزی تحت عنوان کتاب بلاگر مواجه هستیم و از طرف دیگر در کشور ما که سرانه مطالعه آن بسیار پایین است، معرفی کتاب توسط یک شخص معروف، آمار فروش را افزایش میدهد. برای مثال معرفی کتاب توسط سروش صحت در برنامههای اکنون و کتابباز تاثیر بسیاری به همراه داشت. افراد دیگری همچون مهران مدیری و هوتن شکیبا از این جمله افراد هستند که به واسطه کلام آنها، کتاب مورد نظر با فروش بالایی روبهرو شد.
انتهای پیام