شرکت Perplexity وارد رقابت خرید مبتنی بر هوش مصنوعی شده و ویژگی خرید رایگان و مبتنی بر AI خود را معرفی کرده است که تجربهای شخصیسازی شده را ارائه میدهد. کاربران میتوانند سؤالهای خود را مانند توضیح دادن وضعیتشان به یک دوست مطرح کنند.
برای مثال، میتوان درباره یک کاپشن زمستانی مناسب هوای سرد سانفرانسیسکو پرسید و هوش مصنوعی Perplexity گزینههایی متناسب با سبک زندگی کاربر پیشنهاد میدهد، نه فهرستهای عمومی و تکراری.
ویژگیهای شخصیسازی و یادگیری مداوم
دستیار AI زمینه مکالمه را دنبال میکند. اگر پس از پرسش اولیه ادامه دهید و بگویید: «خب، کفش چطور؟»، سیستم جزئیات قبلی را در نظر گرفته و پیشنهادها را تنظیم میکند. به مرور زمان، دستیار سبک و الگوهای خرید شما را یاد میگیرد؛ مثلاً اگر به مبلمان سبک مدرن میانه قرن یا تجهیزات دویدن مینیمالیستی علاقه نشان داده باشید، در پیشنهادهای آینده این سلیقهها را لحاظ میکند.
نمایش نتایج و تجربه کاربری بهتر
Perplexity قصد دارد نحوه نمایش نتایج سایر دستیاران هوش مصنوعی را تغییر دهد. به جای صفحات شلوغ پر از تصاویر کوچک، کارتهای محصول متمرکز ارائه میدهد که جزئیات مهم پرسش شما، مشخصات کلیدی و دیدگاههای کاربران را برجسته میکنند.
پرداخت و همکاری با PayPal
Perplexity با PayPal همکاری کرده تا امکان پرداخت مستقیم داخل تجربه خرید فراهم شود. فروشنده رسمی محصول همچنان مسئول خدمات پس از فروش، بازگشت کالا و برنامههای وفاداری است. Perplexity معتقد است این روش برای هر دو طرف، خریداران و فروشندگان بهتر است.
محدودیتهای فعلی
این تجربه خرید جدید در حال حاضر تنها برای کاربران ایالات متحده در دسترس است. همچنین، فعلاً روی دسکتاپ و وب فعال است و اپلیکیشنهای موبایل طی هفتههای آینده ارائه خواهند شد.
