انیمیشن «زوتوپیا ۲» ساخته دیزنی تنها ۲۰ روز پس از اکران، با ثبت فروش جهانی ۱.۱۳ میلیارد دلار، عنوان پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سال ۲۰۲۵ را به خود اختصاص داد و از بازسازی لایو- اکشن «لیلو و استیچ» پیشی گرفت.

به گزارش ایسنا، دنباله انیمیشنی دیزنی پس از ۲۰ روز اکران به فروش خیره‌کننده ۱.۱۳ میلیارد دلار در سراسر جهان دست یافته و از بازسازی لایو-اکشن «لیلو و استیچ» دیزنی با فروش ۱.۰۳ میلیارد دلار عبور کرده است تا پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سال نام گیرد. 

در عین حال، انیمیشن چینی «نژا ۲» که محصولی خارج از چارچوب انجمن سینمایی آمریکا (MPA) است، همچنان با ۱.۹ میلیارد دلار فروش، بزرگ‌ترین اکران سال ۲۰۲۵ به شمار می‌رود.

یکی دیگر از غول‌های دیزنی، یعنی حماسه جدید جیمز کامرون با عنوان «آواتار: آتش و خاکستر»، می‌تواند مدعی پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۵ باشد؛ به‌ویژه با توجه به اینکه قسمت‌های قبلی این مجموعه هر یک بیش از ۲ میلیارد دلار فروش داشتند. با این حال، قسمت سوم این مجموعه در تاریخ ۱۹ دسامبر اکران می‌شود و به احتمال زیاد بخش عمده درآمد آن در سال 2026 حاصل می‌شود. 

«زوتوپیا ۲» تنها پس از ۱۷ روز نمایش در سینماها از مرز فروش یک میلیارد دلار عبور کرد و به سریع‌ترین فیلم با درجه سنی «PG» تبدیل شد که به این رکورد دست یافته است. این دنباله اکنون هفتمین انیمیشن پرفروش تاریخ سینما محسوب می‌شود و حتی از نسخه اصلی «زوتوپیا» محصول ۲۰۱۶ با فروش ۱.۰۲۵ میلیارد دلار و همچنین «موانا ۲» در سال گذشته با فروش ۱.۰۶ میلیارد دلار پیشی گرفته است.

به گزارش ورایتی، در آخر هفته میلادی گذشته، «زوتوپیا ۲» در سومین هفته اکران خود، از ۵۲ بازار بین‌المللی به فروش چشمگیر ۱۳۱.۱ میلیون دلار فروش داشت و مجموع فروش خارجی آن را به ۸۷۷ میلیون دلار رساند. این فیلم به‌ زودی به دومین انیمیشن تاریخ تبدیل خواهد شد که فروش بین‌المللی آن از یک میلیارد دلار عبور می‌کند؛ رکوردی که پیش‌تر تنها «درون و بیرون ۲» به آن دست یافته بود.

این دنباله به‌ویژه در چین عملکردی فوق‌العاده داشته و تاکنون ۵۰۲ میلیون دلار فروش کرده است؛ رقمی که آن را پس از «انتقام‌جویان: پایان بازی» محصول ۲۰۱۹ با فروش ۶۳۲ میلیون دلار، به دومین اکران بزرگ تاریخ در این کشور تبدیل می‌کند. این میزان فروش از آن جهت قابل توجه است که تماشاگران چینی در سال‌های اخیر استقبال چندانی از فیلم‌های هالیوودی نشان نداده‌اند.

در سوی دیگر، یکی دیگر از فیلم‌های دیزنی به نام «الا مک‌کی» به کارگردانی جیمز ال. بروکس در آخر هفته گذشته رکوردی کاملا منفی برای این استودیو ثبت کرد. این کمدی درام سیاسی تنها ۳۰۰ هزار دلار از پنج منطقه بین‌المللی فروش داشت. هرچند این اکران گسترده‌ای محسوب نمی‌شود، اما فیلم در آمریکای شمالی نیز با فروش ناامیدکننده ۲.۱ میلیون دلار مواجه شد و به کم‌فروش‌ترین افتتاحیه مدرن تاریخ دیزنی تبدیل گردید.

در مجموع، «الا مک‌کی» در سطح جهانی تنها ۲.۴ میلیون دلار فروش داشته، در حالی که بودجه تولید آن ۳۵ میلیون دلار بوده است. با توجه به نقدهای ضعیف و امتیازهای پایین تماشاگران، بعید است این فیلم در هفته‌های آینده بتواند جبران کند. با این حال انتظار می‌رود «آواتار: آتش و خاکستر» محصول جدید سال سینمایی این استودیو را با پایانی قدرتمند به پایان برساند.

انتهای پیام

source

توسط postbin.ir