همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، از هویت بصری و بسته گرافیکی جدید شبکه مستند سیما رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با بلندترین شب سال، هویت بصری و بسته گرافیکی جدید شبکه مستند سیما رونمایی شد. 

در طراحی جدید، هویت بصری شبکه با الهام از فرم‌های گرافیکی سه‌بعدی و با تأکید بر مفهوم اسناد، استناد و فرآیند مستندسازی وقایع برای تولید هر فیلم مستند، بازتعریف شده است. این بازطراحی شامل نشان شبکه، فرم‌ها، زیرنویس‌ها، قلم نوشتاری و طراحی بیش از ۶۰ عنوان بصری در قالب‌های متنوع گرافیکی است.

بخش‌هایی همچون آرم استیشن، اعلام برنامه‌ها، بخش های درون‌برنامه‌ای، «خبر مستند»، «عکس مستند»، «دوربین مستند»، «ایران مستند» و میان‌برنامه‌های اطلاع‌رسانی، بخشی از این بسته هویتی جدید است.

بسته هویت بصری جدید شبکه مستند بر پایه هویت ایرانی ـ اسلامی طراحی شده و در کنار گرافیک، مجموعه‌ای متنوع از موسیقی‌های اختصاصی با بهره‌گیری از سازهای ایرانی، متناسب با طراحی جدید تولید و اجرا شده است. همچنین خانواده رنگی شبکه با الهام از رنگ‌های اصیل ایرانی و بازتعریف رنگ‌های اصلی و فرعی، همزمان با آغاز فصل پخش خواهد شد.

در این طراحی، ضمن توجه به ظرفیت‌های مفهومی، فرمی و فنی نمایش تلویزیونی، بر حفظ فرم مینیمال، انسجام بصری و خاطره تصویری مخاطبان شبکه مستند تأکید شده است. استفاده از عناصر «میم» و «سه‌نقطه» موجود در واژه «مستند» به‌عنوان المان‌های تکرارشونده و شاخص هویتی، از دیگر ویژگی‌های این بسته گرافیکی جدید به شمار می‌رود.

در قلمرو هویت بصری تازه شبکه مستند، مفاهیمی همچون گشوده شدن لایه‌ها، پیچیدگی و اصالت مسیر روایت و در نهایت کشف حقیقت، با ارجاع به عناصری مانند رول فیلم نگاتیو، برگه و پوشه اسناد، متن و مستندنگاری، در کنار موسیقی ایرانی، تلاش دارد حسی تازه و عمیق‌تر را به مخاطب منتقل کند.

این بسته هویت بصری به‌صورت کامل، شب یلدا و همزمان با آغاز فصل سرما، از شبکه مستند مهمان خانه‌های گرم ایرانیان خواهد شد.

شبکه مستند تغییر شکل داد

انتهای پیام

source

توسط postbin.ir