به گزارش ایسنا، فیلم «آواتار: آتش و خاکستر» پس از گذشت یک هفته از آغاز اکران، به فروش جهانی ۴۵۰ میلیون دلار دست یافته است؛ رقمی که شامل ۱۱۹ میلیون دلار در گیشه داخلی آمریکای شمالی و ۳۳۱ میلیون دلار در بازارهای بینالمللی میشود.
سومین سفر جیمز کامرون به دنیای پاندورا در روز سه شنبه موفق شد ۱۶.۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۳۴.۳ میلیون دلار در بازارهای خارجی فروش داشته باشد. این فروش میانهفتهای نشاندهنده افتی ملایم نسبت به آخر هفته افتتاحیه است و چشمانداز مثبتی برای ادامه اکران در بازه شلوغ تعطیلات کریسمس است؛ دورهای که یکی از پررونقترین زمانها برای سینما رفتن در طول سال به شمار میآید.
به گزارش ورایتی، پیشبینی میشود «آواتار: آتش و خاکستر» در طول تعطیلات چهارروزه پیشرو، به فروشی بین ۷۵ تا ۸۰ میلیون دلار دست یابد؛ رقمی که برای حفظ جایگاه نخست گیشه آمریکای شمالی کافی خواهد بود. این در حالی است که سه فیلم جدید شامل درام-کمدی ورزشی «مارتی سوپریم» بازی تیموتی شالامی، درام موزیکال «سانگ سانگ بلو» از فوکوس فیچرز و کمدی فاجعهمحور «آناکوندا» از سونی به ترکیب اکرانها اضافه میشوند. این آثار از شب کریسمس روی پرده میروند و بنابراین آمار فروش آنها از روز کریسمس، (امروز پنجشنبه) اعلام خواهد شد.
در همین حال، دنباله انیمیشنی دیزنی «زوتوپیا ۲» همچنان یکی از قدرتهای اصلی گیشه در تعطیلات کریسمس به شمار میرود. این انیمیشن خانوادگی تاکنون ۱.۳ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته که ۹۹۳ میلیون دلار آن مربوط به بازارهای بینالمللی است. «زوتوپیا ۲» مدتهاست فروش نسخه اصلی سال ۲۰۱۶ را پشت سر گذاشته و بهزودی به دومین انیمیشن تاریخ (پس از « درون بیرون 2») تبدیل خواهد شد که فروش خارجی آن از مرز یک میلیارد دلار عبور میکند.
در آستانه کریسمس، دیزنی به یک دستاورد بزرگ دیگر نیز دست یافت. این استودیو با موفقیت فیلمهایی مانند «زوتوپیا ۲» و «لیلو و استیچ»، مجموع فروش بلیتهای جهانی خود را به بیش از ۶ میلیارد دلار رساند؛ شامل ۲.۳ میلیارد دلار در بازار داخلی و ۳.۶۵ میلیارد دلار در بازارهای بینالمللی. این نخستین بار از زمان همهگیری کرونا و پنجمین بار در تاریخ است که دیزنی به چنین رکوردی دست پیدا میکند.
انتهای پیام