مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب

به گزارش ایکنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب امروز، یکشنبه 31 تیرماه با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدوارم دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشور را حل کنیم، گفت: بارها در مناظرات و بحث‌های مجلس گفته‌ام، کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد.

وی تأکید کرد: باید دست به دست هم دهیم تا از بحران‌ها و مشکلات عبور کنیم و بتوانیم با هماهنگی، همفکری و همدلی این مسیر را طی کنیم و مشکلات مردم را پاسخگو باشیم. 

پزشکیان با بیان اینکه تمام تلاش بنده این خواهد بود که پاسخگوی مردم باشیم، اضافه کرد: ما هستیم تا مشکلات مردم و گرفتاری‌های آنها را حل کنیم، نیامدم تا با فرصت اعتماد مردم و مسئول شدن، تصور کنم حالا کسی شده‌ام. 

نهمین رئیس‌جمهور کشورمان تصریح کرد: بنده با رأیی که به من داده‌اند، با تمام وجود، با کمک شما نمایندگان مجلس و سایر مسئولان و مجموعه افرادی که در کشور هستند، تلاش می‌کنیم و دست به دست هم می‌دهیم تا پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً هر کسی که مسئولیت می‌پذیرد باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد، بیان کرد: در بخشی از وصیت‌نامه حضرت علی(ع) آمده است «أُوصِيكُمَا بِتَقْوَى اللَّهِ وَ أَلَّا تَبْغِيَا الدُّنْيَا وَ إِنْ بَغَتْكُمَا وَ لَا تَأْسَفَا عَلَى شَيْ‌ءٍ مِنْهَا زُوِيَ عَنْكُمَا». ایشان به تقوا توصیه می‌کنند. تقوا از دیدگاه حدیثی و قرآنی یعنی حرکت بدون خطا. 

پزشکیان تصریح کرد: این یعنی حرکت بدون خطا در اقتصاد، صنعت، کشاورزی و سایر موارد است. تقوا در حقیقت اصل مرامی است که می‌تواند انسان را به اهدافی که می‌خواهد، برساند. ایشان می‌فرماید «به دنبال دنیا راه نیفتید. حتی اگر دنیا به دنبال شما راه بیفتد و اگر از این دنیا چیزی را از شما گرفتند، بر آن تأسف نخورید». اگر ما توانستیم پست، مقام، پول و قدرت، گولمان نزند، آن هنگام «قُولَا بِالْحَقِّ وَ اعْمَلَا لِلْأَجْرِ وَ كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً»؛ می‌توان حق بگوییم، با ظالم دشمنی کنیم و یار و یاور مظلومان باشیم. این موضوعی است که در اعتقاد و باور ما است.

پزشکیان با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم تا بی‌عدالتی‌ها و حق‌کشی‌ها از بین برود، گفت: باید جامعه‌ای درست کنیم که بتوان در آن عدالت و انصاف، حکم‌روا باشد، بدون اینکه در پی پست و مقام برای اطرافیان باشیم، یا از این فرصت برای راه افتادن به دنبال دنیا استفاده کنیم. 

رئیس‌جمهور منتخب بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا با کمک شما نمایندگان و سایر عزیزان خدمتگزار مردم باشیم و امیدوارم خداوند ما را در مقابل مردم عزیزی که علی رغم تبلیغات معاندان برای عدم حضور پای صندوق‌های رأی، آمدند و مشت محکمی بر دهن این افراد زدند، شرمنده نکند. 

پزشکیان در پایان گفت: همان آدمی هستم که بودم قطعاً هیچ فرق نمی‌کند، بار مسئولیت ما، سنگین‌تر شده است، امیدوارم خداوند کمک کند تا شرمنده نشوم. از ریاست مجلس و هیئت رئیسه محترم قلبا تشکر می‌کنم. در این مدت چندین بار جلسه داشتیم و از لطف و همکاری ایشان قدردانم. امیدوارم با همکاری یکدیگر بتوان گره‌های مملکت را باز کرد.

انتهای پیام

source

توسط postbin.ir