سرپرست فرمانداری شهرستان باشت:

شعله های آتش، ارتفاعات حفاطت شده خامی باشت را فرا گرفته است



امشب نمی‌توانیم شعله های آتش را مهار کنیم


سرپرست فرمانداری شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد از فتح ارتفاعات حفاظت شده خامی این شهرستان توسط شعله های آتش خبرداد و تاکیدکرد که زور این شعله ها از تلاش امدادگران بیشتر شده است.

سیدروح الله شاهینی در گفت و گو با ایلنا گفت: شعله های خشمگین آتش در دشت لار مهار شده اما این شعله ها در کوه لار و بخشی از دامنه‌های ارتفاعات خامی همچنان در حال نابودی اراضی جنگلی و مرتعی هستند..

وی با بیان اینکه ارتفاعات مُشرف بر روستا‌های شادگان و شاه بهرام شهرستان باشت از جمله مناطقی هستتد که شعله های آتش در آنجا در حال گسترش است، اظهارداشت: سخت گذر بودن این ارتفاعات و وزش باد شدید، کار مهار آتش را برای امدادگران با مشکل مواجه کرده است.

شاهینی گفت: امروز علاوه بر نیرو‌های مردمی و امدادی از یک فروند بالگرد نیز جهت هلی برن نیرو‌ها برای اطفای حریق استفاده شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه امکان مهار آتش تا امشب غیر ممکن می باشد فردا چهارم مردادماه نیز قرار است یک فروند هواپیمای آب پاش در منطقه حضور یابد.

 شاهیی گفت: متاسفانه در دو هفته اخیر بخش وسیعی از مناطق حفاظت شده خاییز در کهگیلویه ، نارک در گچساران، سیوک در بویراحمد و خامی در باشت طعمه حریق شده است.

به گزارش ایلنا، شهرستان باشت از شهرستان‌های ششگانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با یاسوج مرکز این استان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.



انتهای پیام/


source

توسط postbin.ir