شفقنارسانه- متا مجبور است بیش از یک میلیارد دلار برای شکایت ایالت تگزاس از فناوری تشخیص چهره بپردازد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: ایالت تگزاس از فیسبوک شکایت کرده که با استفاده از فناوری تشخیص چهره به جمع آوری اطلاعات و جاسوسی مشغول بوده است. تگزاس گفته این فناوری مشخصات بیومتریک میلیون‌ها شهروند تگزاسی را به طور غیرقانونی جمع آوری کرده است.

حالا متا بعنوان مالک فیسبوک موافقت کرده ۱/۴ میلیارد دلار بابت این شکایت بپردازد. این بزرگترین غرامتی است که در تاریخ این ایالت ثبت شده است. طبق گفته شرکت‌های حقوقی که این دعوی را پیگیری می‌کنند، این شکایت که در سال ۲۰۲۲ تنظیم شد، اولین پرونده بزرگی بود که تحت قانون حفظ حریم خصوصی بیومتریک تگزاس در سال ۲۰۰۹ مطرح شد. ماده ای از قانون برای هر تخلف تا سقف ۲۵۰۰۰ دلار خسارت می دهد.

ایالت تگزاس فیس‌بوک را متهم کرد که اطلاعات بیومتریک را «میلیاردها بار» از عکس‌ها و ویدیوهایی که کاربران به عنوان بخشی از یک ویژگی رایگان و متوقف شده به نام «پیشنهادات برچسب» در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی آپلود کرده‌اند، دریافت کرده است.

دادستان کل تگزاس، در بیانیه‌ای گفت: این حل و فصل نشان‌دهنده تعهد این ایالت به ایستادگی در برابر بزرگترین شرکت‌های فناوری جهان و پاسخگو نگه داشتن آنها برای نقض قانون و نقض حقوق حریم خصوصی مردم تگزاس است.

گفتنی است متا در ایالت ایلینوی هم درگیر یک پرونده حقوقی است.

این خبر را در رویترز ببینید

source

توسط postbin.ir