معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

رفع ممنوعیت پرواز شبانه مهرآباد برای علمیات اربعین/ افزایش پرواز عبوری علیرغم تنش‌های منطقه‌ای





معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: زائران اربعین و مسافران هوایی هم مردم هستند، هر چند ممنوعیتی اعمال شده اما این ممنوعیت استثنائاتی هم دارد و همین الان هم پروازهای نظامی مستثنی از این ممنوعیت هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا نخجوانی در نشست خبری امروز درباره انجام عملیات اربعین اظهار داشت: پروازهای اربعین از ٢٧ فرودگاه کشور انجام می‌شود که از این تعداد فرودگاه ١٧ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور است. ١٧ شرکت هواپیمایی داخلی و دو شرکت خارجی این پروازها را انجام می‌دهند. 

وی درباره گواهینامه‌های فرودگاهی گفت: در این زمینه گام‌هایی برداشته شده و شرکت فرودگاه‌ها تکالیف خود را در این زمینه انجام داده و فرودگاه‌های مشهد، یزد، کرمان، تبریز، اصفهان و شیراز  گواهینامه دریافت کردند و  فرودگاه‌های زاهدان و بندرعباس از گذشته این گواهینامه را داشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره انجام پروازهای اربعین از فرودگاه مهرآباد ادامه داد: روزانه ۴۵٠ پرواز داخلی انجام می‌شود و علیرغم کمبود ظرفیت فرودگاه مهرآباد که به همین دلیل پروژه ١٢٠ هزار متر مربع و الحاق ظرفیت به این فرودگاه مطرح شد، مهرآباد آمادگی انجام پروازهای اربعین را دارد و قرار بر این شده از ساعت ٢٣ تا ۶ این پروازها در بازه زمانی اعلام شده، برقرار شود. 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اجرای پروازهای اربعین با وجود نارضایتی مردم در انجام پروازها در ساعات ممنوعیت پروازی در مهرآباد، تاکید کرد: زائران اربعین و مسافران هوایی هم مردم هستند، هر چند ممنوعیتی اعمال شده اما این ممنوعیت استثنائاتی هم دارد و همین الان هم پروازهای نظامی مستثنی از این ممنوعیت هستند.

نخجوانی همچنین درباره جذب ایرلاین‌ها به مسیر هوایی ایران گفت: برای استفاده از یک مسیر پروازی در دنیا، ایرلاین‌ها برای مدیریت مسائل اقتصادی یه کنسرسیوم تشکیل می‌دهند، برای مثال گروه لوفت هانزا شامل ١٠ شرکت هواپیمایی است که از اعضای متنوع دارد که ما با سرگروه این کنسرسیوم وارد مذاکره شویم و بسته‌های تشویقی را ارایه می‌دهیم و بر اساس تناژ نرخ عوارض تعیین می‌شود و هر چه تعداد پرواز، فرکانس و وزن بیشتر باشد درآمد هم افزایش پیدا می‌کند و افزایش درآمد پرواز عبوری صرفا به افزایش تعداد هواپیماها محدود نمی‌شود.

وی افزود: در بسته‌های تلاش کردیم با هماهنگی بخش‌های نظامی روت‌ها و مسیرهای جدید ایجاد کنیم و پس از ارایه این بسته‌ها میزان پرواز عبوری گروه یا کنسرسیوم الاتحاد ١٢ درصد و گروه لوفت‌هانزا ١٠ درصد افزایش پیدا کرد و در مجموع ٣ درصد شاهد افزایش بودیم.



انتهای پیام/


source

توسط postbin.ir