این جوانان مشهدی که با مختصر اسباب و وسایلی و بدون هیچ چهره مشهوری به تهران آمده‌اند، تصور نمی‌کردند آنچنان مورد استقبال قرار بگیرند که به مدت بیش از ۴ ماه در این شهر ماندگار شوند اما تماشاگران تئاتر آنچنان مشتاق دیدن نمایش آنان شدند که برای خودشان هم غیرمنتظره بود.

به گزارش ایسنا، نمایش «مَثلِث» به کارگردانی قیس یساقی از اواخر اردیبهشت ماه در تئاتر «هامون» روی صحنه است. این نمایش به تازگی در کرمان نیز روی صحنه رفت و در این شهر نیز مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

اجرای این نمایش نشان داد که برخلاف تصور رایج، نمایش عروسکی بزرگسال می‌تواند مورد توجه تماشاگران قرار بگیرد.

در حال حاضر این اثر نمایشی در حالی چهارمین دور از اجراهای خود را پشت سر می‌گذارد که با بیش از ۱۵۵ اجرا، نه تنها باعث آشنایی بیشتر مخاطبان با تئاتر عروسکی بزرگسال شده، بلکه توانسته بدون بهره‌مندی از چهره‌های شاخص یا حمایت‌های دولتی یا غیر دولتی به خوبی با سایر آثار روی صحنه رقابت کند، به طوری که اکنون با امتیاز ۴.۶ و حدود ۴۵۰ رای ۱۴ هفته است که در صدر پر امتیازترین آثار روی صحنه (از نگاه مخاطبان تیوال) قرار دارد.

این کارگردان جوان تئاتر در پاسخ به اینکه چنین استقبالی را از نمایش خود پیش‌بینی می‌کرده است، گفت: منطقی بود که اجرای ما در کرمان بعد از اجراهای تهران باشد. به همین دلیل تاریخ دوری را انتخاب کردیم چون مطمئن بودیم که اجرایمان تا آن زمان به پایان رسیده است ولی خوشبختانه استقبال آنچنان خوب بود که از ۲۵ شهریور هم دوباره اجرایمان را در تهران از سر گرفتیم و حالا تا ۱۳ مهر قطعا در تالار هامون روی صحنه خواهیم بود. ضمن اینکه نمایش ما از یکم تا سوم مهر ماه سه اجرای ویژه در سانس ساعت ۱۹ و سی دقیقه دارد.

بدون هیچ چهره مشهوری، تماشاگران را مجذوب کردند

یساقی درباره اجرای این نمایش در کرمان گفت: به واسطه یکی از دوستان‌مان که اجرای ما را در تهران دیده بود، به دوستی در کرمان معرفی شدیم و ایشان تهیه‌کنندگی نمایش را بر عهده گرفت. درواقع اجرای ما به صورت شخصی در کرمان روی صحنه رفت و از سوی بخش دولتی دعوتی صورت نگرفته بود.

این کارگردان تئاتر که نمایش خود را در تالار معلم کرمان روی صحنه برده، با ابراز خوشنودی از استقبال تماشاگران کرمانی از نمایشش افزود: قبلا نمایش را در مشهد که شهر خودمان است اجرا کرده بودیم ولی انتظار چنین استقبالی را در کرمان نداشتیم. ۵ روز در کرمان بودیم و روزی سه نوبت اجرا داشتیم.

یساقی درباره اجرای این نمایش در شهرهای دیگر نیز گفت: از اجرای تئاتر در شهرهای دیگر استقبال می‌کنیم. گفتگوهایی هم در این زمینه داشته‌ایم ولی هنوز قطعی نشده است.

«مثلث» همچنین با کسب ۸ عنوان مختلف از جشنواره‌های بین‌المللی، هم موفق به جلب نظر متخصصان شده و هم موفق به میزبانی از ۱۷۰۰۰ تماشاگر و فروش بیش از ۲ میلیارد تومان شده است.  

این نمایش تا سیزدهم مهر ماه روی صحنه است و در روزهای یکم تا سوم مهر یک نوبت اجرای ویژه در سانس ۱۹ و سی دقیقه خواهد داشت.

در حال حاضر این نمایش هر شب ساعت ۱۸ به مدت ۴۰ دقیقه روی صحنه است.

انتهای پیام

source

توسط postbin.ir