ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: فعالیت افراد در فضای مجازی و اجاره منازل خود تحت عنوان خانه مسافر غیرقانونی است و افراد باید مجوز از میراث فرهنگی داشته باشند.

عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سامانه درگاه ملی مجوز خانه‌مسافر راه‌اندازی شده بود که ثبت‌محور بودند.

وی با بیان اینکه اکنون با پیگیری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خانه مسافر در زمره مجوزهای تأییدمحور قرار گرفته و به تصویب هیأت وزیران رسیده است، بیان کرد: افرادی که درخواست راه‌اندازی خانه مسافر دارند ابتدا شناسایی و پس از انجام یکسری اقدامات نظیر استعلام و تایید ملک آنان به لحاظ استحکام و ایمنی و در دسترس بودن مسیر پس از طی فرآیندهای مدنظر ثبت و سپس پس از اخذ مجوز برای آنان پروانه صادر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: افرادی که قصد دارند خانه‌های خود را تحت عنوان خانه مسافر در اختیار گردشگران و مسافران قرار دهند باید از وزارت میراث فرهنگی مجوز داشته باشند.

حسن‌پور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ تقاضا برای خانه مسافر در درگاه ملی ثبت شده است، افزود: در لرستان تنها دو خانه مسافر از وزارت میراث فرهنگی مجوز دارند.

وی تصریح کرد: فعالیت افرادی که برای جذب مسافر واحدهای مسکونی، خانه‌باغ‌ها و ویلاها خود را از طریق اپلیکیشن‌های فضای مجازی  تبلیغ می‌کنند  غیرقانونی است و چنانچه مشکلی برای مسافری پیش آید مسئولیت آن برعهده خودش است و میراث فرهنگی تعهدی در قبال آنها ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: مجوزهای تاییدمحور تنها به افرادی داده می‌شود که ساختمان آن‌ها دارای پایان کار باشد و دسترسی مناسب به محل اقامت برای مسافران راحت باشد و از طرفی استعلامات آنان نیز مورد تائید مراجع ذیربط باشد.

حسن‌پور یادآور شد: بیش از ۲۰۰۰ نفر، خانه‌ها و واحدهای مسکونی خود را از طریق اپلیکیشن‌های مختلف برای جذب مسافر تبلیغ می‌کنند که این کار غیرقانونی است و نیاز است مردم آگاه باشند از مکان‌هایی استفاده کنند که مجوز میراث فرهنگی دارند.

وی گفت: به منظور برخورد با افرادی که واحدمسکونی خود را از طریق فضای مجازی تحت عنوان خانه مسافر اجاره می‌دهند مکاتباتی را با دادستانی‌ها، فرمانداری‌های شهرستان‌های استان و اماکن و پلیس فتا انجام داده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: هر کسی تمایل دارد منزل مسکونی خود در شهر و روستا که دارای پایان کار و استحکام لازم  باشد، تحت عنوان خانه مسافر در اختیار مسافران قرار دهد باید نسبت به اخذ مجوز از طریق میراث فرهنگی استان اقدام کند.

انتهای پیام 

source

توسط postbin.ir