خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران حادثه معدن طبس را تسلیت گفت





خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانه‌ای در حادثه منجر به فوت ومصدومیت کارگران معدن زغالسنگ «معدنجو» طبس را به خانواده‌های آنان و ملت ایران تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن اطلاعیه بدین شرح است:

انالله و اناالیه راجعون

ملت بزرگ ایران!

متاسفیم و سخت متاثر!

کارگران سالهاست به شنیدن خبرتلخ «نشت گازمتان» و «محبوس شدن و خفگی در داخل معادن» عادت کرده‌اند.

 بدانید که حادثه جانکاه شب گذشته در شرکت زغالسنگ «معدنجوی» طبس نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و متاسفانه آخرین نیز نخواهد بود.

هنوزشما مردم شریف کشورمان تلخی عمیق درگذشت ده‌ها کارگر زحمتکش در معادن باب نیزوی کرمان، زمستان یورت آزاد شهرو معدن طزره دامغان در روز جهانی کارگرسال ۱۴۰۰ و همچنین شهریور ۱۴۰۲ را فراموش نکرده وقطعاً نخواهید کرد.

ما در مقام قضاوت نیستیم اما نمیتوانیم چشم‌هایمان را به روی خصوصی‌سازی غیرمسوولانه و مماشات احتمالی با صاحبان سرمایه ببندیم.

لذا حضور فوری کارشناسان بازرسی اداره کار بمنظور رویت و کنترل فضای میدانی و برداشت اولیه از صحنه حادثه ضروری بوده که با دستور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسوولین استانی محقق شده است. .

لازم است دستگاه‌های مرتبط دولتی و قضایی در شناسایی دقیق و برخورد با عاملان این حادثه سرعت عمل به خرج دهند و با درس گرفتن ازفجایع نسبت به اصلاح روش‌ها و کنترل‌ها با جدیت اقدام کنند تا شاهد پرپرشدن مردان بی‌ادعای وطن نباشیم. پرواضح است که‌عدم اجرای کامل و دقیق مقررات و دستورالعمل‌های ایمنی و قصورو حتی سهل انگاری کوچک از ناحیه هر فردی بطور مستقیم یا غیر مستقیم در محیط‌هایی نظیر معدن باعث بروز چنین رخدادهای سنگینی میشود که قادر است یک شهر را مدت‌ها عزادار و یک ملت را داغدار کند.

تشکیلات خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران حسب وظیفه خویش پیگیری عاجل و بیوقفه موضوع را ازبامداد امروز و باابلاغ فوری دستور دبیرکل محترم به دبیراجرایی خانه کارگر طبس آغاز نموده و تا روشن شدن همه ابعاد حادثه ادامه خواهد داد.

ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های عزادار، ازدرگاه ایزد متعال علوّ درجات درگذشتگان و صبر بازماندگان را مسالت دارد.



انتهای پیام/


source

توسط postbin.ir