رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران، گفت وگوی ادیان را یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حرکت جهان امروز به سوی صلح خواند و گفت: به کمک فعالان دینی قادر به تقویت تعاملات فرهنگی و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی خواهیم بود.

روبن کاراپتیان -رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران- در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت هفته وحدت در مورد اهمیت گفت‌وگوی بین ادیانی توضیحاتی ارائه داد و گفت: در دنیای امروز که برای موفقیت سیاست‌های جهانی از هیچ اقدامی چشم‌پوشی نمی‌شود؛ شاهد تلاش بسیاری برای دور ساختن مردم از معنویات و ارزش‌ها در زندگی روزه‌مره‌شان هستیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزان این سیاست‌ها با گسترش نفاق و اختلاف، اهداف خود را دنبال می‌کنند. در صورتی که اگر مردم به درک واقعی از ایمان دست پیدا کنند هرچه بیشتر در مسیر آن و به سوی خداوند حرکت خواهند کرد.

کاراپتیان تاکید کرد: در چنین شرایطی، فعالان دینی می‌توانند با اقدامات صحیح خود به یکی از اصلی‌ترین خواستگاه‌های ادیان، یعنی صلح و دوستی فراگیر دست یابند و به آشکار ساختن هرچه بیشتر اشتراکات دینی و فرهنگی ادیان و ملت‌ها کمک کنند.

رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه تهران یادآور شد: این مسیر از طریق ارتقاء روابط انسانی و ترویج فرهنگ به اشتراکات ادیان و خدا می‌رسد، به طوری که می‌توان هر دو امر را هم‌زمان علت و معلول یکدیگر دانست.

وی افزود: با تعامل و درک متقابل می‌توان در مسیر ارتقای یکدیگر گام برداشت که این ارتقاء نتایجی حتی فراتر از حوزه دین و فرهنگ و در عرصه‌های دیگر را هم به دنبال خواهد داشت. با هم‌افزایی فرهنگی ادیان با یکدیگر در نهایت می‌توان به هم‌افزایی اقتصادی هم دست پیدا کرد.

انتهای پیام

source

توسط postbin.ir