خدمات سئو سایت

اینجاست! گوگل آپدیت 2.2 پاندا را منتشر کرده است، درست همانطور که مت کاتز چند هفته پیش در SMX Advanced اینجا در سیاتل گفت. این بار، گوگل – در میان چیزهای دیگر – توانایی خود را برای شناسایی سایت های اسکریپر و حذف آنها از SERP ها بهبود بخشیده است. البته، به‌روزرسانی‌های پاندا تغییراتی در الگوریتم گوگل هستند و صرفاً بررسی دستی سایت‌های موجود در فهرست نیستند، بنابراین جایی برای خطا وجود دارد (که باعث تخریب بسیاری از وب‌مسترها و سئوکاران قانونی می‌شود).

بسیاری از مردم می پرسند که چه بخش هایی از عملکرد سئوی موجود خود را می توانند تغییر دهند و بر آن تأکید کنند تا از این ضربه نجات پیدا کنند، اما افسوس که این به این سادگی نیست. در جمعه تخته سفید این هفته، رند درباره نحوه عملکرد به‌روزرسانی‌های پاندا و مهم‌تر از آن، چگونگی تغییر اساسی پاندا بهترین شیوه‌های سئو را توضیح می‌دهد. آیا مورد آزار و اذیت پاندا قرار گرفته اید؟ آیا توصیه ای برای بهبودی دارید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

رونویسی ویدیو

سلام، طرفداران SEOmoz. به نسخه دیگری از جمعه تخته سفید خوش آمدید. این هفته، ما در مورد آپدیت بسیار هیجان انگیز، بسیار جالب و بسیار بحث برانگیز Google Panda صحبت می کنیم.

پاندا که با نام کشاورز نیز شناخته می شود، این به روز رسانی بود که گوگل در ماه مارس سال 2011 با آن عرضه شد، که دسته ای از نتایج جستجو را مجدداً تنظیم کرد و بسیاری از وب سایت ها را در رتبه بندی پایین آورد، برخی از وب سایت ها را در رتبه بندی بالا برد. و مردم از آن زمان تاکنون نگران آن بوده اند. در واقع چندین به روز رسانی داشته و نسخه های جدیدی از آن پیاده سازی و الگوریتم منتشر شده است. بسیاری از مردم همه این سؤالات را دارند مانند “آه، اطراف پاندا چه خبر است؟” چند پست وبلاگ عالی در SEOmoz وجود دارد که در مورد برخی از جنبه های فنی صحبت می کند. اما می‌خواهم در این جمعه تخته سفید درباره برخی از جنبه‌های فلسفی و نظری بحث کنم و اینکه چگونه Google Panda واقعاً روشی را که بسیاری از ما به سئو نیاز داریم تغییر می‌دهد.

پس بیایید با کمی تاریخچه پاندا شروع کنیم. گوگل مهندسي به نام Navneet Panda را استخدام كرده است. آن مرد کار فوق العاده ای انجام داده است. در واقع، او بخشی از یک درخواست ثبت اختراع بود که بیل اسلاوسکی به دنبال آن بود و راهی عالی برای مقیاس‌بندی برخی از الگوریتم‌های یادگیری ماشین پیدا کرد. اکنون، همانطور که می‌دانید الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، از نظر محاسباتی بسیار گران هستند و زمان زیادی برای اجرا می‌برند، به‌ویژه اگر مجموعه داده‌های بسیار بزرگی داشته باشید، هم ورودی و هم خروجی. اگر می خواهید، می توانید در مورد یادگیری ماشین تحقیق کنید. این یک تاکتیک سرگرم کننده جالب است که دانشمندان کامپیوتر از آن استفاده می کنند و برنامه نویسان برای یافتن راه حل برای مشکلات از آن استفاده می کنند. اما اساساً قبل از پاندا، مقیاس‌پذیری یادگیری ماشین در گوگل در سطح X و بعد از آن در سطح بسیار بالاتر Y قرار داشت. بنابراین بسیار خوب بود. به لطف Navneet، در حال حاضر آنها می توانند این یادگیری ماشینی را افزایش دهند.

کاری که گوگل می‌تواند بر اساس آن انجام دهد این است که یک سری سایت‌ها را که مردم بیشتر دوست دارند و یکسری سایت‌هایی را که مردم کمتر دوست دارند، بگیرد، و وقتی می‌گویم لایک می‌کنم، منظورم اساسا این است که رتبه‌دهندگان کیفیت، رتبه‌دهنده‌های کیفیت گوگل، این را به آنها بگویند. سایت بسیار لذت بخش است این سایت خوبی است. من می خواهم این بالا را در نتایج جستجو ببینم. در مقابل چیزهایی که ارزیابی‌کنندگان کیفیت می‌گویند: “من دوست ندارم این را ببینم.” گوگل می‌تواند بگوید، “هی، می‌دانی چیست؟ ما می‌توانیم هوش این پانل رتبه‌بندی کیفیت را در نظر بگیریم و با استفاده از این فرآیند یادگیری ماشینی، آن را مقیاس‌بندی کنیم.”

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است. اساساً، ایده این است که ارزیابی‌کنندگان کیفیت به کاربران گوگل بگویند که چه چیزی را دوست دارند. آنها به همه این سؤالات پاسخ می دهند و می توانید ببینید که آمیت سینگال و مت کاتز توسط مجله Wired مصاحبه کردند. آنها در مورد برخی از مواردی که از این رتبه‌بندی‌کنندگان کیفیت پرسیده شد، صحبت کردند، مانند: “آیا کارت اعتباری خود را به این سایت اعتماد می‌کنید؟ آیا به اطلاعات پزشکی که این سایت با فرزندانتان به شما می‌دهد اعتماد دارید؟ آیا فکر می‌کنید طراحی این است. سایت خوبه؟” انواع سوالات در مورد قابل اعتماد بودن، اعتبار، کیفیت سایت، اینکه چقدر دوست دارند آن را در نتایج جستجو ببینند. سپس تفاوت را با هم مقایسه می کنند.

سایت هایی را که مردم بیشتر دوست دارند در یک گروه قرار می دهند. سایت هایی را که مردم کمتر دوست دارند در گروه دیگری قرار می دهند. سپس آنها به چندین متریک نگاه می کنند. تمام این معیارها، اعداد، سیگنال‌ها، انواع سیگنال‌های جستجویی که بسیاری از سئوکاران گمان می‌کنند از معیارهای داده‌های کاربر و استفاده می‌آیند، که گوگل در طول تاریخ از آن‌ها به شدت استفاده نکرده است. اما آنها فکر می کنند که از آنها در فرآیند یادگیری ماشینی استفاده می کنند تا اساسا گندم را از کاه جدا کنند. آنهایی را پیدا کنید که مردم بیشتر دوست دارند و آنهایی را که مردم کمتر دوست دارند. آنهایی را که کمتر دوست دارند، پایین بیاورید. آنهایی را که بیشتر دوست دارند ارتقا دهید. یکنوع بازی شبیه لوتو، شما آپدیت پاندا را دارید.

بنابراین، پاندا به نوعی به معنای چیزی جدید و متفاوت برای سئو است. به‌عنوان سئوکار، مدت‌هاست که کارهای کلاسیک مشابهی را انجام می‌دهید. شما محتوای خوبی تولید کرده‌اید، آن را در دسترس موتورهای جستجو قرار داده‌اید، تحقیقات خوبی برای کلمات کلیدی انجام داده‌اید، آن کلمات کلیدی را در آنجا قرار داده‌اید، و سپس سعی کرده‌اید چند لینک به آن بیاورید. اما شما به‌عنوان سئوکار، هرگز واقعاً مجبور نبودیم به این اندازه یا به طور گسترده به این فکر کنیم که “تجربه این وب‌سایت چیست؟ آیا برندی ایجاد می‌کند که مردم آن را دوست داشته باشند و به اشتراک بگذارند و به آن پاداش دهند و اعتماد کنند؟” حالا باید به نوعی به آن فکر کنیم.

تقریباً مانند این است که شغل سئو از سئو به استراتژیست وب ارتقا یافته است. تقریباً هر کاری که در اینترنت با وب سایت خود انجام می دهید می تواند امروز بر سئو تأثیر بگذارد. این به ویژه در مورد پاندا صادق است. چیزهایی که آنها اندازه گیری می کنند این نیست که این سایت ها لینک های بهتری نسبت به این سایت ها دارند. برخی از این سایت ها در واقع لینک های بسیار بهتری نسبت به این سایت ها دارند. برخی از این سایت‌ها چیزی را دارند که من و شما، به عنوان سئوکار، محتوای بهتر، محتوای منحصربه‌فرد، قوی‌تر و باکیفیت‌تر، و در عین حال، افراد، به‌ویژه ارزیابی‌کننده‌های کیفیت، آن‌ها را کمتر دوست دارند یا چیزهایی، سیگنال‌هایی که آن کیفیت را پیش‌بینی می‌کنند، دارند. ارزیاب هایی مانند آن سایت ها کمتر در آن نوع سایت ها حضور دارند.

بیایید در مورد چند کار خاص که می‌توانیم به‌عنوان سئوکار انجام دهیم تا به این نوع جدید سئو، این بخش محتوای وب/استراتژی وب گسترده‌تر سئو، کمک کنیم، صحبت کنیم.

اول از همه، طراحی و تجربه کاربری. می‌دانم، سئوکاران خوب سال‌ها تجربه کاربری طراحی را تبلیغ می‌کنند، زیرا تمایل دارد لینک‌های بیشتری تولید کند، مردم محتوای بیشتری در آن مشارکت کنند، اشتراک‌گذاری‌ها و توییت‌های سیگنال اجتماعی بیشتری دریافت می‌کند و همه این نوع جلوه‌های مرتبه دوم خوب دیگر. در حال حاضر، آن یک تأثیر درجه اول اثر، یک تأثیر اولیه دارد. اگر بتوانید طراحی خود را کاملاً زیبا کنید، در مقابل چیزی شبیه به این که در آن محتوا با تبلیغات پر شده است و شما باید روی بعدی، بعدی، بعدی بسیار کلیک کنید. محتوا همه در یک صفحه نیست. شما نمی توانید آن را در قالب یک صفحه مشاهده کنید. پسر، خود بلوک های محتوا خواندن آنچنان سرگرم کننده نیست، حتی اگر تبلیغاتی نباشد که آنها را احاطه کرده است، حتی اگر فقط پیام های داخلی باشد یا گرافیک آن خیلی خوب به نظر نمی رسد. طراحی سایت به نظر می رسد که در دهه 1990 بود. همه این موارد بر توانایی این صفحه، این سایت برای عملکرد تأثیر می گذارد. و فراموش نکنید، گوگل در واقع به طور عمومی گفته است که حتی اگر یک سایت عالی داشته باشید، اگر تعداد زیادی صفحه با کیفیت پایین در آن سایت داشته باشید، می توانند رتبه بقیه سایت را پایین بیاورند. بنابراین باید سعی کنید آنها را برای ما مسدود کنید یا آنها را حذف کنید. عجب دیوانه، درست است؟ این کاری است که یک الگوریتم یادگیری ماشینی، مانند پاندا، انجام خواهد داد. به طور مصداق می‌گوید: “هی، می‌دانی چیست؟ ما این ویژگی‌ها را اینجا می‌بینیم، این عناصر، این مرد را به سمت پایین هل بده.”

کیفیت محتوا اهمیت زیادی دارد. بنابراین زمان زیادی در دنیای سئو، مردم می گویند، “خب، شما باید محتوای خوب، منحصر به فرد و مفید داشته باشید.” کافی نیست. متاسفم فقط کافی نیست. افراد زیادی هستند که در اینترنت چیزهای شگفت انگیز زیادی برای خوب و منحصر به فرد می سازند و از نظر گرامری درست و املای مناسبی دارند و موضوع را به اندازه کافی توصیف می کنند تا در مورد محتوا کافی باشد. اگر بگویید: “اوه، من 50000 صفحه در مورد 50000 قطعه مختلف موتورسیکلت دارم و فقط قصد دارم به مکانیکال ترک بروم یا برون سپاری کنم، و یک 100 کلمه، دو پاراگراف در مورد هر یک از آنها می خواهم، فقط توضیح دهید که این بخش چیست.” با خود فکر می کنید، “هی، من محتوای منحصر به فرد خوبی دارم.” نه، شما محتوایی دارید که قرار است توسط پاندا جریمه شود. این دقیقا همان چیزی است که پاندا برای انجام آن طراحی شده است. به این منظور طراحی شده است که بگوییم این محتوایی است که شخصی برای اهداف سئو نوشته است تا فقط محتوای منحصر به فرد خوبی در صفحه داشته باشد، نه محتوایی که باعث شود هر کسی آن را می بیند بخواهد آن را به اشتراک بگذارد و بگوید وای. درسته؟

اگر به صفحه ای در مورد قسمت موتورسیکلت برسم و بگویم: “خدایا، نه تنها این خوب نوشته شده، بلکه یک جورهایی خنده دار است. طنز است. شامل چند حکایت است. تاریخچه ای از این قسمت دارد. عکس های عالی دارد. من اصلاً به قطعات موتورسیکلت اهمیت نمی‌دهم، اما این صفحه بسیار خوبی است من آن را برای عمویم که موتور سیکلت می خرد بفرستم. این چیزی است که شما باید برای آن بهینه سازی کنید. این یک چیز کاملاً متفاوت از بهینه سازی است که آیا حداقل سه بار از کلمه کلیدی استفاده کردم؟ آیا آن را در تگ عنوان قرار دادم؟ آیا در آنجا گنجانده شده است؟ آیا بقیه مطالب مربوط به کلمات کلیدی است؟ پاندا این را تغییر می دهد. کمی آن را تغییر می دهد.

در نهایت، شما قرار است در مورد معیارهای کاربری و استفاده بهینه سازی کنید. مواردی از این قبیل، وقتی مردم به سایت شما می آیند، به طور کلی در مقایسه با سایت های دیگر در جایگاه شما یا رتبه بندی کلمات کلیدی شما، آیا زمان زیادی را در سایت شما صرف می کنند یا بلافاصله از بین می روند؟ آیا آنها زمان خوبی را صرف می کنند؟ آیا آنها پرش می کنند یا در حال مرور هستند؟ اگر نرخ مرور خوبی دارید، مردم به طور متوسط ​​2، 3، 4 صفحه را در یک سایت محتوا مرور می کنند، این خوب است. این خیلی خوب است. اگر آنها 1.5 صفحه را در برخی از سایت ها مرور می کنند، مانند شاید انواع خاصی از سایت های خبری، در واقع ممکن است بسیار خوب باشد. شاید بهتر از حد متوسط ​​باشد. اما اگر آنها مانند 1.001 صفحه را مرور می کنند، مانند اینکه تقریباً هیچ کس روی صفحه دوم کلیک نمی کند، ممکن است عجیب باشد. این ممکن است به شما آسیب برساند. نرخ کلیک شما از نتایج جستجو. وقتی مردم عنوان، قطعه و نام دامنه شما را می بینند، و می گویند: “ای، نمی دانم می خواهم خودم را درگیر آن کنم یا نه. آنها مانند سه خط فاصله در نام دامنه خود دارند، و به نظر می رسد. کاملاً اسپم است. سپس آن نرخ کلیک احتمالاً آسیب خواهد دید و رتبه شما هم همینطور.

آنها به مواردی مانند تنوع و کمیت ترافیکی که به سایت شما می رسد نگاه می کنند. آیا افراد زیادی از سراسر جهان یا از سراسر منطقه محلی شما، کشور شما، مستقیماً از وب سایت شما بازدید می کنند؟ آنها می توانند این را از طریق کروم اندازه گیری کنند. آنها می توانند آن را از طریق اندروید اندازه گیری کنند. آنها می توانند آن را از طریق نوار ابزار گوگل اندازه گیری کنند. آنها تمام این معیارهای کاربری و استفاده را دارند. آن‌ها می‌دانند که افراد در اینترنت کجا می‌روند، زمان خود را کجا می‌گذرانند، چقدر وقت می‌گذرانند و در آن صفحات چه می‌کنند. آنها از نتایج جستجو نیز می دانند که چه اتفاقی می افتد. آیا افراد روی یک نتیجه کلیک می کنند و سپس به نتایج جستجو برمی گردند و جستجوی دیگری انجام می دهند؟ واضح است که آنها از این موضوع ناراضی بودند. آنها می توانند تمام این معیارها را در الگوریتم یادگیری ماشین قرار دهند و سپس پاندا را در اصل دوباره محاسبه کنند. به همین دلیل است که می بینید اساساً Google هر روز یا هر هفته به روز رسانی نمی کند. تقریباً هر 30 یا 40 روز یک به‌روزرسانی جدید پاندا منتشر می‌شود، زیرا آنها همه این موارد را دوباره تنظیم می‌کنند.

یکی از چیزهایی که افرادی که توسط پاندا ضربه می‌خورند به من می‌آیند و می‌گویند: “خدایا، چگونه می‌خواهیم از پاندا خارج شویم؟ ما همه این تغییرات را انجام دادیم. هنوز بیرون نیامده‌ایم.” من می گویم، “خب، اول از همه، شما تا زمانی که نتایج را دوباره تنظیم نکنند، از آن خارج نخواهید شد، و بعد از آن هیچ راهی وجود ندارد که از آن خارج شوید، مگر اینکه معیارهای اطراف سایت خود را تغییر دهید. ” بنابراین اگر به تجزیه و تحلیل خود بروید و مشاهده کردید که مردم بیشتر در صفحات شما وقت نمی گذارند، از آنها لذت بیشتری نمی برند، آنها را بیشتر به اشتراک نمی گذارند، به طور طبیعی بیشتر به آنها لینک نمی دهند، ترافیک جستجوی برند شما افزایش نمی یابد. ، نوع مستقیم شما در ترافیک بالا نیست، می بینید که هیچ یک از این معیارها بالا نمی رود و با این حال فکر می کنید مشکلاتی را که پاندا سعی در حل آنها دارد به نحوی برطرف کرده اید، احتمالاً این کار را نکرده اید.

من می دانم که این ناامید کننده است. من می دانم که این یک مسئله سخت است. در واقع، من فکر می کنم که سایت هایی هستند که واقعاً به طور غیرمنصفانه ضربه خورده اند. این بد است و آنها نباید باشند و گوگل باید روی این موضوع کار کند. اما من همچنین می دانم که فکر نمی کنم گوگل تغییرات زیادی ایجاد کند. من فکر می کنم آنها از راهی که پاندا از منظر کیفیت جستجو و از دیدگاه شادی کاربر طی کرده است بسیار خوشحال هستند. جست‌وجوگران آنها خوشحال‌تر هستند و در نتایج آن‌قدر ناخواسته نمی‌بینند. گوگل این روش را دوست دارد. فکر می کنم با گذشت زمان شاهد این موارد بیشتر و بیشتر خواهیم بود. حتی می تواند تهاجمی تر شود. من از شما می خواهم که روی این موارد کار کنید، این موارد را بهینه کنید و برای این شکل جدید سئو آماده باشید.

با تشکر از همه برای تماشا. منتظر نظرات، سوالات و بازخوردهای عالی در پست باشید. هفته آینده برای نسخه دیگری از وایت برد جمعه دوباره شما را می بینم. مراقب باشید.

رونویسی ویدیو توسط Speechpad.com

توسط postbin