ایسنا/اصفهان اصفهان بار دیگر داغدار یکی از فرزندان خود شد که از خاکریزهای جنگ تحمیلی تا جنوب لبنان و مرز سرزمین‌های اشغالی را برای دفاع از اسلام، ناموس، وطن و مظلومان عالم در نوردیده است.

سال ۱۳۴۵ در اصفهان به دنیا آمد، ۱۲ سال بیشتر نداشت که انقلاب شد و ۱۴ ساله بود که ناقوس جنگ در کشور به صدا درآمد و او و بسیاری از هم‌سن و سالانش را یک شبه بزرگ کرد، عباسِ ۱۴ ساله به‌عنوان نیروی داوطلب بسیجی پا در میدان جنگ گذاشت و همه هشت سالِ دفاع مقدس در لشکرهای ۱۴ امام حسین (ع) و لشکر هشت زرهی نجف اشرف در سمت‌های فرماندهی دسته، فرماندهی گروهان، فرماندهی گردان، فرماندهی محور و معاونت عملیات لشکر هشت نجف در زمان فرماندهی احمد کاظمی با دشمن مبارزه کرد.

او بعد از اتمام جنگ، تحصیل خود را ادامه داد و با مدرک دکتری مدیریت استراتژیک از دانشگاه امام حسین(ع) فارغ‌التحصیل شد و در همین دانشگاه و دانشگاه عالی دفاع ملی با رتبه دانشیاری به عنوان عضو هیئت علمی فعالیت کرد.

کتاب‌های بالامبو، دکترین جنگ‌های نوظهور، دکترین نظامی با رویکرد جنگ ناهمگون و دفاع در اندیشه امام خمینی از آثار مکتوب و تألیفات او هستند. معاونت عملیات نیروی زمینی سپاه، فرماندهی دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، جانشینی فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین، معاونت اجرایی سپاه و جانشینی معاونت عملیات سپاه در زمان معاونت سرتیپ محمدرضا زاهدی، سابقه پنج سال حضور در جبهه لبنان و معاونت عملیات سپاه از سال ۹۸ از مسئولیت‌های او هستند.

عباس نیلفروشان همان نیروی بسیجی داوطلب، حالا سال‌ها بود که به عنوان یک فرمانده استراتژیک در هماهنگی و تقویت نیروهای مقاومت منطقه ایفای نقش می‌کرد و خواب را از چشمان صهیونیست‌ها می‌ربود، او با حضور مستمر در جبهه مقاومت لبنان، نقش مهمی در برنامه‌ریزی‌های نظامی و دیپلماتیک حزب‌الله و خنثی‌سازی تهدیدات و اقدامات صهیونیست‌ها داشت، سردار نیلفروشان یکی از ارکان کلیدی مقاومت اسلامی منطقه بود که ششم مهرماه در حال برنامه‌ریزی برای دفاع از مردم مظلوم لبنان در مقر فرماندهی حزب‌الله، همراه با فرمانده مقاومت اسلامی لبنان، شهید سیدحسن نصرالله در حمله به ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

انتهای پیام 

source

توسط postbin.ir