انیمیشن اژدهای آرزو (Wish Dragon) اثری در ژانر کمدی-فانتزی و محصول مشترک آمریکا و چین است که سال 2021 منتشر شد. این انیمیشن داستان یک دانشجوی مصمم در رویارویی با اژدهای آرزو را به تصویر کشیده است.

کریس آپلهانس (Chris Appelhans) در اولین تجربه کارگردانی یک انیمیشن بلند سینمایی، در کنار تهیه‌کنندگان بنامی چون جکی چان (Jackie Chan)، آرون وارنر (Aron Warner) و کریس برمبل (Chris Bremble) کار کرده است. این اثر وی، که در سال 2021 با عنوان انیمیشن اژدهای آرزو (Wish Dragon) اکران شد، کاری ازاستودیو انیمیشن‌سازی سونی پیکچرز و استودیو تنسنت پیکچرز است. ژانر انیمیشن Wish Dragon ماجراجویی، کمدی، فانتزی، خانوادگی و عاشقانه است. در این انیمیشن بازیگرانی نظیر جیمی وانگ، جان چو و کنستانس وو به عنوان گوینده حضور دارند. تاریخ اکران انیمیشن اژدهای آرزو در سینماهای چین 15 ژانویه 2021 (26 دی 1399) بود. این کارتون در 11 ژوئن 2021 (21 خرداد 1400) توسط شبکه نتفلیکس در اختیار علاقمندان قرار گرفت.

موضوع این مقاله از پلازا بررسی انیمیشن اژدهای آرزو است که شامل آشنایی با داستان و بازیگران، و همچنین مروری بر نظرات منتقدین می‌شود. اگر به تماشای انیمیشن علاقمندید، مقاله بهترین انیمیشن‌های اژدهایی و مقاله بهترین انیمیشن‌های کمدی را از دست ندهید.

فهرست مطالب

خلاصه کارتون اژدهای آرزو

خلاصه کارتون اژدهای آرزو داستان انیمیشن اژدهای آرزو

داستان انیمیشن اژدهای آرزو درباره دانشجویی به نام دین سونگ، یک دانشجوی طبقه کارگر در شانگهای با آرزوهای بزرگ و ابزارهای کوچک، است. روزی دین یک قوری را می‌یابد که در آن اژدهایی قدرتمند و بدبین به نام لانگ زندگی می‌کند. لانگ قادر است سه تا از آرزوهای دین سونگ را برآورده کند. دین سونگ و لانگ در ماجراجویی یافتن دوست دوران کودکی دین، یعنی لی نا، وارد ماجراجویی خنده‌داری می‌شوند. این سفر آنها را وادار می‌کند به برخی از مهم‌ترین سوالات زندگی پاسخ دهند، زیرا وقتی می‌توانید آرزوی هرچیزی را داشته باشید، باید تصمیم بگیرید چه چیزی واقعا برای شما مهم است.

همچنین بخوانید :

هنرپیشه های انیمیشن Wish Dragon

چند نکته جالب درباره صداپیشگان انیمیشن اژدهای آرزو وجود دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست. جان چو، صداپیشه شخصیت لانگ در نسخه زبان انگلیسی و ماندرینی این انیمیشن است. این انیمیشن دومین تجربه وی در گویندگی انیمیشن، پس از کارتون Over the Moon (2020) است. جکی چان نیز علاوه بر تهیه‌کنندگی، صداپیشه شخصیت لانگ در نسخه ماندرینی انیمیشن آرزوی اژدها است. در ادامه با گویندگان انیمیشن Wish Dragon آشنا می‌شویم.

جیمی وانگ در نقش دین سونگ

تاریخ اکران انیمیشن اژدهای آرزو هنرپیشه های انیمیشن Wish Dragon

جیمز فرانکلین وانگ (James Franklin Wong) بازیگر، گوینده و موسیقیدان آمریکایی است. او در تاریخ 28 مارس 1987، برابر با 8 فروردین 1366، در واشنگتن متولد و همانجا بزرگ شد. جیمز پس از فارغ‌التحصیلی در رشته تئاتر و درام از کالج میدلبری، به لس‌آنجلس نقل‌مکان کرد تا آرزوی بازیگر شدن را محقق کند. او در سال 2011 با موزیک ویدئو خود در یوتیوب، به نام Ching Chong: Asians in the Library Song، شناخته شد. سال بعد ایفاگر نقش فرد چو در John Dies at the End شد و بدین ترتیب برای اولین به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت. در میان نقش‌هایی که سبب شهرت وی شده‌اند باید به نقش میچ در فیلم The Circle (2017)، نقش لینگ در فیلم Mulan (2020) و نقش تد در سریال اینترنتی Video Game High School (2012-2014) اشاره داشت.

جان چو در نقش لانگ

ژانر انیمیشن Wish Dragon صداپیشه های انیمیشن اژدهای آرزو

چو یو-هان (Cho Yo-Han)، که با نام جان چو (John Cho) شناخته می‌شود، یک بازیگر آمریکایی متولد 16 ژوئن 1972 (26 خرداد 1351) در شهر سئول در کره جنوبی است. در 6 سالگی همراه خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند و جان چو در شهر لس‌آنجلس بزرگ شد. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه برکلی است. جان چو فعالیت خود به عنوان بازیگر را از سال 1997 آغاز کرد و امروزه با نقش هارولد در فیلم‌های هارولد و کومار، و نقش هیکارو سولو در ریبوت فیلم‌های Star Trek شناخته می‌شود. او با حضور در فیلم Searching (2018) و همچنین سریال Selfie، به عنوان اولین بازیگر آسیایی-آمریکایی که نقش اول یک فیلم مهم هالیوودی و یک سریال کمدی-رمانتیک پربیننده را داشته، خبرساز شد. در میان جدیدترین آثار وی می‌توانیم سریال The Afterparty (2023) و فیلم Afraid (2024) را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

کنتسانس وو در نقش خانم سونگ

بررسی انیمیشن اژدهای آرزو معرفی انیمیشن Wish Dragon

کنستانس وو (Constance Wu) بازیگر آمریکایی، درتاریخ 22 مارس 1982، برابر با 2 فروردین 1361‌‌، در ریچموند ویرجینیا چشم به جهان گشود. فعالیت وی در عرصه بازیگری از سال 2006 آغاز شد و پس از چند سال با نقش جسیکا در سریال Fresh Off the Boat (2015-2020) به شهرت رسید. ایفای نقش ریچل چو در فیلم آسیایی‌های خرپول (2018) نیز نه تنها بر شهرت وی افزود، بلکه کنستانس را نامزد جایزه گلدن گلوب نیز کرد. در سال 2022 فیلم Lyle, Lyle, Crocodile با بازی او منتشر شد، و در همان سال که بحث‌هایی درباره سلامت روان این بازیگر مطرح شده بود، او کتاب خاطرات خود با نام making a Scene را منتشر کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. کنستانس وو در سال 2017 از سوی نشریه Time به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار دنیا معرفی شده بود.

ناتاشا لیو بوردیزو در نقش لی نا وانگ

انیمیشن اژدهای آرزو انیمیشن Wish Dragon

ناتاشا لیو بوردیزو (Natasha Liu Bordizzo) یک بازیگر استرالیایی متولد 25 آگوست 1994 (3 شهریور 1373) در شهر سیدنی است. او قصد داشت تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته حقوق یا ارتباطات دنبال کند، ولی زندگی برای او برنامه‌های دیگری داشت. تسلط وی به زبان انگلیسی و توانایی‌هایش در هنرهای رزمی سبب شد وی گزینه مناسبی برای بازی در فیلم  Crouching Tiger, Hidden Dragon: Sword of Destiny (2016) باشد. بدین ترتیب ناتاشا وارد دنیای بازیگری شد و در سال 2016 برای پیشرفت در این حرفه به لس‌آنجلس نقل مکان کرد. در میان مهم‌ترین نقش‌هایی که سبب شناخته‌شدن وی شده‌‌‌اند باید نقش هلنا در سریال The Society (2019)، نقش هدر در فیلم Day Shift (2022) و نقش سابین در سریال Ashoka (2023) را نام ببریم.

در ادامه با دیگر صداپیشه‌های انیمیشن Wish Dragon آشنا می‌شویم:

  • جیمی او. یانگ (Jimmy O. Yang) در نقش غول کوچولو
  • آرون یو (Aaron Yoo) در نقش پاکتز
  • ویل یون لی (Will Yun Lee) در نقش اقای وانگ
  • رونی چینگ (Ronny Chieng) در نقش پیپا گاد
  • آلیسا آبیرا (Alyssa Abiera) در نقش کودکی لی نا
  • مکس چارلز (Max Charles) در نقش کودکی لانگ
  • ایان چن (Ian Chen) در نقش کودکی دین
  • نیکو سانتوس (Nico Santos) در نقش باکلی
  • بابی لی (Bobby Lee) در نقش دستیار اقای وانگ

نقد انیمیشن اژدهای آرزو

انیمیشن اژدهای آرزو بیست‌وسومین انیمیشن استودیو سونی و دومین انیمیشن اختصاصی این استودیو برای شبکه نتفلیکس، پس از انیمیشن میشل‌ها در برابر ماشین‌ها (2021)، است. این کارتون تماشایی در مراسم جوایز Ursa Major Awards نامزد عنوان بهترین انیمیشن، و در چهل‌ونهمین مراسم آنی نامزد جایزه بهترین شخصیت‌پردازی شده است. نمرات انیمیشن Wish Dragon از سوی منتقدین و بینندگان نیز خوب است. در وبسایت IMDb امتیاز 7.2 از 10 به این اثر داده شده است. وبسایت ران تومیتوز نیز 25 نقد برای انیمیشن Wish Dragon دارد که 68% آنها نقد مثبت هستند. در ادامه نگاه کوتاهی بر برخی از نقدهای منتقدین خواهیم داشت.

نقد انیمیشن اژدهای آرزو نمرات انیمیشن Wish Dragon

Polygon/ پترانا رادولوویچ: 71

بسیاری از عناصر داستان به نظر آشنا هستند، ولی در لحظات معدودی که فیلم پا را از این ویژگی‌ها فراتر می‌گذارد، شاهد لحظاتی سرگرم‌کننده و به یاد ماندنی هستیم.

Variety/ پیتر دبروژ: 70

کریس آپلهانس در اولین تجربه کارگردانی خود، می‌داند هنگامی که قهرمان چینی او قوری یشمی را می‌مالد و یک اژدهای صورتی که توانایی برآورده کردن آرزوها را دارد از آن بیرون می‌آید، ذهن مخاطب در ابتدا پیش غول آبی دیزنی می‌رود. می‌دانید چیست؟ او اهمیتی به این موضوع نمی‌‌دهد، زیرا انیمیشن اژدهای آرزو یک دنیای جدید و یک دیدگاه فوق‌العاده جدید را ارائه می‌دهد و این خیلی خوب است.

Paste Magazine/ جوزف استانیچار: 65

انیمیشن اژدهای آرزو یک انیمیشن ساده، بامزه و غیراصیل است که به ندرت شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ولی با این‌حال هنوز می‌تواند شما را دلگرم کند.

Screen Rant/ مای عبدالبکی: 60

در حالی که فیلم وقت خود را صرف بیرون آمدن از سایه علاءالدین و داستان آن که “داستانی به قدمت تاریخ” است می‌کند، درنهایت اژدهای آرزو یک انیمیشن دلنشین و جذاب، با پیامی عالی و شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی است.

Movie Nation/ راجر مور: 50

فقط 33 ثانیه طول می‌کشد تا مفهوم اخلاقی داستان، یعنی “قدرت دوستی انسان” ارائه شود. ولی برخی منظره‌ها -مثلا جایی که لانگ خود را یک آدم تصور می‌کند، یا وقتی دو نفر با پوشیدن لباس مبدل در رژه اژدها از دست آدم بدها فرار می‌کنند- بیشتر شبیه به بخیه است.

The New York Times/ ناتالیا وینکلمن: 40

انیمیشن اژدهای آرزو تجربه یک سفر به دنیایی کاملا جدید و دور است.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

انیمیشن اژدهای آرزو انیمیشن Wish Dragon

از اینکه در این مقاله از پلازا با معرفی انیمیشن Wish Dragon کنار ما بودید، بسیار خرسندیم. در این مقاله سعی کردیم همه اطلاعات خود درباره تاریخ اکران، داستان، بازیگران و نمرات منتقدین درباره انیمیشن اژدهای آرزو را با شما در میان بگذاریم. جالب است بدانید که نام این انیمیشن به چینی Long Zhu است. اکنون نوبت به شما خواننده عزیز می‌رسد. نظر شما درباره این انیمیشن چیست؟ آیا آن را تماشا کرده‌اید؟ آیا به انیمیشن های فانتزی علاقمندید؟ نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir