پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام سریال:  هوش سیاه

 

ژانر: اکشن، پلیسی، جنایی

 

کارگردان: مسعود آب پرور

 

سال انتشار: ۱۳۸۹

 

تعداد فصل: ۲

 

تعداد قسمت ها: فصل ۱ (۱۵) – فصل ۲ (۲۶+پشت صحنه)

بازیگران: 

حسین یاری
کیکاووس یاکیده
کیهان ملکی
امیررضا دلاوری
مجید واشقانی
رضا آشتیانی
ارسلان قاسمی
کمند امیرسلیمانی
داریوش اسدزاده
اصغر آبگون

 

خلاصه سریال

فصل اول

سرگرد احمدی معاون دایره پیشگیری و مبارزه با جرایم رایانه ای پلیس است که همراه با دستیاران خود درگیر پرونده پیچیده یک خرابکار و نابغه رایانه و الکترونیک، «جمشید کاظمی» با نام تقلبی «کامران بوریایی» شده‌ است.

 

فصل دوم

داستان از جایی آغاز میشود که جمشید کاظمی (کیکاووس یاکیده) ملقب به هوش سیاه پس از دستگیری و زندانی شدن در پایان سری اول، تصمیم به فرار از زندان میگیرد. او که یک نابغه رایانه و متخصص در انجام جرائم اینترنتی است، از این توانایی خود در امور غیرقانونی و خلاف بهره میگیرد. با گریز هوش سیاه از زندان، سرگرد احمدی (حسین یاری) برای دستگیری مجدد او وارد عمل میشود و….

 

هوش سیاه چگونه ذهن رادرگیر می‌کند
داستان سریال «هوش سیاه» دو محور دارد یکی محور اصلی سریال است که از ابتدا ذهن بیننده و پلیس‌ها را درگیر کرده است و دیگری داستانک‌هایی که در کنار پرونده اصلی بررسی می‌شود. محور اصلی داستان به دغدغه مامور قانون یا همان سرگرد احمدی (با بازی حسین یاری) می‌پردازد که به دنبال مجرم زبل و آگاهی (با بازی کیکاووس باکیده) است و محورهای فرعی به صورت مجزا و برای هر قسمت طراحی شده که در پایان هرقسمت به سرانجام می‌رسد. البته قابل ذکر است که «هوش سیاه» نیز به رسم دیگر آثار پلیسی، گذری بر زندگی و دغدغه‌های پلیس‌ها و مشکلاتشان داشته است.

source

توسط postbin.ir