شفقنا- شرکت متا – مالک اینستاگرام و فیسبوک- اعلام کرد: یک مدل جدید هوش مصنوعی ساخته که می‌تواند فیلم را با صدا تولید کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: مالک متا اعلام کرد یک مدل هوش مصنوعی جدید به نام Movie Gen ساخته است که می‌تواند طبق علاقه کاربران کلیپ‌های ویدیویی و صوتی واقعی ایجاد کند. متا ادعا می‌کند که می‌تواند با ابزارهای نسل رسانه‌ای پیشرو -استارت آپ هایی مانند OpenAI و ElevenLabs- در این مورد خاص رقابت کند.

نمونه‌هایی از ساخته‌های Movie Gen که توسط متا ارائه شده، ویدیوهایی از شنا و موج‌سواری حیوانات و همچنین ویدیوهایی با استفاده از عکس‌های واقعی افراد درحال نقاشی روی بوم است. متا افزود: «Movie Gen» می‌تواند موسیقی پس‌زمینه و جلوه‌های صوتی همگام‌ با محتوای ویدیوها را تولید و از این ابزار برای ویرایش ویدیوهای موجود استفاده کند. فیلم این ویدئوها ۱۶ ثانیه است اما صدا می‌تواند تا ۴۵ ثانیه ادامه پیدا کند.

محققان با مقایسه این امکان متا با دیگر شرکت‌ها می‌گویند هوش مصنوعی متا عملکرد بهتری دارد.

امکان ساخت فیلم صدادار با هوش مصنوعی درحالی است که هالیوود با مایکروسافت برای اولین بار نشان داد که چگونه محصولش Sora می تواند ویدیوهای شبیه به فیلم های بلند را ایجاد کند.

توسعه روزافزون هوش مصنوعی درحالی است که کشورهای مختلف نگران سوءاستفاده از این فناوری به ویژه برای ساخت دیپ فیک‍‌ها یا جعل عمیق هستند.

این خبر را در رویترز ببینید

source

توسط postbin.ir