رنگ سبز و زیبایی و طراوتی که چمن‌های طبیعی دارند نقش پررنگی در زیبایی مکان‌ها و البته روحیه ساکنین آنها دارد. به همین دلیل در مکان‌های مختلفی از جمله حیاط خانه‌ها، ویلاها، رستوران‌ها، هتل‌ها، محوطه‌های بازی، اطراف استخرها و… از چمن طبیعی استفاده می‌کنند. با این حال استفاده از چمن طبیعی در هر جا و مکانی امکان‌پذیر نیست. به عنوان مثال تزئین مکان‌هایی که گفتیم در فصول سرد سال یا مناطق گرمسیری و کویری با چمن‌های طبیعی ممکن نیست. به‌طورکلی حفظ طراوت و سرسبزی چمن‌های طبیعی کار سختی بوده و در بعضی موارد با شکست مواجه می‌شود؛ به همین دلیل در سال‌های اخیر استفاده از چمن مصنوعی رواج بیشتری پیدا کرده است. چمن مصنوعی بسیاری از مشکلات چمن طبیعی را ندارد و کار مصرف‌کننده را راحت‌تر کرده است. در ادامه چمن مصنوعی و هر آنچه لازم است درباره آن بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم.

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی داشتن یک محیط سبز و باطراوت را در تمامی فصول سال و مناطق آب‌و‌هوایی برای شما امکان‌پذیر کرده است. این نوع چمن‌ها کاربردهای بسیار متنوعی در مکان‌های متنوع دارند و در جاهایی که شاید حتی فکرش را نمی‌کرده‌اید می‌توانید از طراوت و سرسبزی یک محیط چمن‌کاری شده لذت ببرید. با این‌حال چمن‌های مصنوعی در دو نوع مختلف تولید شده‌اند تا بتوانید در محل‌های گوناگون، چمن مصنوعی کاربردی‌تری استفاده کرده و چمن مصنوعی مناسب نیازهای خود داشته باشید. از لحاظ کلی و اینکه هر محصولی برای چه مکان و موقعیتی مناسب‌تر است، چمن‌های مصنوعی دو دسته کلی دارند که عبارت است از:

  1. چمن مصنوعی تزئینی: چمن مصنوعی تزئینی همان‌طور که از نام آن نیز برمی‌آید گزینه خوبی برای تزئین کردن مکان‌های مختلف است. هتل‌ها، بیمارستان‌ها، زمین‌های بازی، شرکت‌ها، دفاتر اداری و کاری، آرایشگاه‌ها، رستوران‌ها و به‌طورکلی هر نوع غذاخوری، مراکز آموزشی مثل مدرسه و مهد کودک، تالارها و… بیشترین استفاده را از چمن مصنوعی تزئینی دارند. تزئین بالکن یا تراس خانه‌ها نیز کاربردی خانگی از این نوع چمن مصنوعی است. تراکم و ارتفاع چمن در چمن‌های مصنوعی انواع متنوعی دارد که در کوتاه ترین حالت ده میلی‌متر و در بلند ترین حالت چهل میلی‌متر هستند. قبل از خرید چمن مصنوعی بهتر است درباره ارتفاع مناسب آن با فروشنده مشورت کنید تا انتخابی مناسب داشته باشید. به عنوان مثال برای تزین بالکن یا تراس خانه‌ها معمولا چمن‌هایی با ارتفاع بیست و پنج تا چهل میلی‌متری را انتخاب می‌کنند.
  2. چمن مصنوعی ورزشی: چمن‌های ورزشی نیز با توجه به اسمی که دارند در زمین‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، البته منظور تمام زمین‌های ورزشی نیست چرا که تمام ورزش‌ها در زمین چمن اجرا نمی‌شوند. از این چمن‌ها تنها برای ساخت زمین‌های ورزشی که ورزش هدف آنها در چمن انجام می‌شود، استفاده می‌کنند. فوتبال، تنیس و گلف شناخته شده ترین ورزش‌هایی‌اند که در زمین‌های چمن به اجرا گذاشته می‌شوند. در قسمت قبلی گفتیم برای چمن تزئینی ارتفاع الیاف چمن اهمیت زیادی دارد اما برای چمن ورزشی این تراکم الیاف است که از اهمیت بیشتری برخوردار است. بازیکنان بازی‌های ورزشی برای اجرای وظایف خود مدام روی چمن‌های زمین بازی دویده و فشارهایی روی الیاف چمن اعمال می‌کنند، به همین دلیل تراکم بالا و الیاف باکیفیت به دوام و طول‌عمر چمن‌های ورزشی کمک می‌کنند.

چمن مصنوعی فوتبالی ⚽️ | قیمت چمن مصنوعی فوتبالی | خانه چمن

علاوه بر این دسته بندی کلی که براساس کاربرد هر کدام از انواع چمن‌های مصنوعی است، دسته بندی‌های دیگری نیز برای چمن مصنوعی وجود دارد که هر کدام براساس موضوعی انجام شده‌اند. دسته بندی‌های دیگر چمن مصنوعی عبارتند از:

  • براساس ترکیبات تشکیل دهنده که شامل نایلون، پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن است
  • براساس ارتفاع الیاف که شامل کوتاه کمتر از سی میلی‌متر، متوسط سی الی سی و هفت میلی‌متر و بلند بیشتر از سی و هفت میلی متر است
  • براساس رنگ الیاف که شامل سبز روشن و تیره است
  • براساس ویژگی‌های جانبی و مفید استفاده که شامل مقاومت بالا در جذب اشعه فرابنفش، حرارت و آتش‌سوزی و در آخر لکه است

قیمت چمن مصنوعی

مسائل و جزئیات زیادی در قیمت نهایی انواع چمن مصنوعی تاثیر دارند و نمی‌توانید یک قیمت واحد را برای تمامی انواع چمن‌ها عنوان کنید. تراکم الیاف، ارتفاع الیاف، جنس و ترکیبات تشکیل دهنده الیاف، ویژگی‌های جانبی الیاف، طول‌عمر چمن و… همه و همه نکات مهم و تاثیرگذار در قیمت چمن مصنوعی‌اند. به همین دلیل هنگام خرید چمن مصنوعی باید تمام قسمت‌های محصول را با دقت بررسی کرده و نکات زیادی را مدنظر قرار دهید تا خریدی مطمئن داشته باشید. در ادامه نکاتی که باید مدنظر داشته باشید را خلاصه‌وار برای شما توضیح داده‌ایم.

خرید چمن مصنوعی برای حیاط خانه

نکات مهم هنگام خرید چمن مصنوعی

در قسمت قبلی مسائلی که در قیمت چمن مصنوعی تاثیر دارند را برای شما عنوان کردیم اما در این قسمت باز هم مسائلی که هنگام خرید باید به آنها را دقت کنید را به شما توضیح می‌دهیم تا مشکلی نداشته باشید.

  1. کیفیت چمن مصنوعی: جنس و ترکیبات تشکیل دهنده نخ و الیاف چمن مصنوعی تاثیر مستقیمی بر طول‌عمر و دوام این محصول دارد بنابراین، جزو اولین مسائلی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.
  2. تراکم الیاف چمن مصنوعی: به هم فشردگی الیاف چمن مصنوعی و چسبیده بودن الیاف به یکدیگر، در طول‌عمر و دوام چمن‌های مصنوعی تاثیر مستقیمی دارد. البته تاثیر دیگر این تراکم بالا، سنگین شدن وزن چمن مصنوعی است. وقتی وزن چمن سنگین باشد با رفت‌و‌آمد افراد بر روی آن دچار جابه‌جایی نمی‌شود و احتمال آسیب‌دیدگی و خرابی آن کاهش پیدا می‌کند.
  3. ارتفاع الیاف چمن مصنوعی: هر چه ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بلندتر باشد، چمن شباهت بیشتری با چمن‌های طبیعی پیدا کرده و زیبایی بیشتری خواهد داشت. البته همواره چمنی با ارتفاع بلند مناسب نیست و باید محصولی خریداری کنید که بنابر نیاز شما، ارتفاع مناسبی داشته باشد.
  4. ضمانت‌نامه، گارانتی و خدمات پس از فروش محصول: بهتر است برای خرید چمن مصنوعی به فروشگاه‌های مراجعه کنید که برای محصولات خود ضمانت‌نامه، گارانتی و خدمات پس از فروش معتبری ارائه کند. فرقی ندارد خرید شما حضوری باشد یا غیر حضوری و آنلاین، مسئله مهم ارائه ضمانت‌نامه، گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر و کارآمد به مشتری‌ها است.

سخن آخر

چمن‌های طبیعی در هر محیطی که قرار بگیرند حس تازگی، طراوت و سرسبزی را به بیننده منتقل می‌کنند اما همواره نمی‌توان از آنها استفاده کرد. چمن مصنوعی جایگزین خوب و مناسبی برای چمن‌های طبیعی است که هم حس طراوت و سرسبزی را منتقل می‌کند و هم دردسرهای نگهداری از چمن‌های طبیعی را ندارد. این چمن‌ها براساس مسائل مختلف در چندین دسته‌بندی مختلفی قرار می‌گیرند که کیفیت هر مسئله تاثیر زیادی در قیمت نهایی چمن دارد.

source

توسط postbin.ir