بعد از آنکه حدود دو ساعت قایق‌ها در منطقه غرب جزیره فارسی مشغول گشت‌زنی بودند، ناگهان هلی‌کوپترهای آمریکایی، که تا ۲۰۰ متری قایق‌ها نزدیک شده بودند، به قایق‌ها تیراندازی می‌کنند که بلافاصله برادران با دوشکا و مینی‌کاتیوشا به مقابله با آنان می‌پردازند.

به گزارش ایسنا، در یک درگیری شدید نظامی در خلیج‌فارس (۱۳۶۶/۷/۱۶) هلی‌کوپترهای آمریکایی به روی سه فروند قایق ایرانی آتش گشودند و آن‌ها را غرق کردند.

 در این درگیری رزمندگان اسلام در دفاع از خود یک فروند از هلی‌کوپترهای مهاجم آمریکا را با موشک استینگر هدف قرار دادند و ساقط کردند.

درگیری در ساعت ۲۲ امروز با حمله هلی‌کوپترهای آمریکا به قایق‌های تندرو ایران در ۱۸ مایلی جزیره فارسی شروع شد که به مدت نیم‌ساعت ادامه داشت.

در گزارش فرماندهی نیروی دریایی سپاه به فرمانده کل سپاه درباره این درگیری آمده است: بعد از آنکه حدود دو ساعت قایق‌ها در منطقه غرب جزیره فارسی مشغول گشت‌زنی بودند، ناگهان هلی‌کوپترهای آمریکایی، که تا ۲۰۰ متری قایق‌ها نزدیک شده بودند، به قایق‌ها تیراندازی می‌کنند که بلافاصله برادران با دوشکا و مینی‌کاتیوشا به مقابله با آنان می‌پردازند.

در این حال یکی از برادران یک موشک استینگر به سمت هلی‌کوپتر آمریکایی پرتاب می‌نماید که بعد از ۳ ثانیه انفجار هلی‌کوپتر را در هوا مشاهده می‌نمایند و از این مرحله فیلم‌برداری نیز شد ولی دوربین فیلم‌برداری به داخل دریا پرتاب شد.

 بعد از آن هم قایق‌ها مورد هجوم مجدد و وسیع حدود ۵ فروند هلی‌کوپتر قرار می‌گیرند که همگی آن‌ها مورد اصابت قرار گرفته و آتش می‌گیرند و برادران به داخل دریا پرتاب می‌شوند.

 هلی‌کوپترهای آمریکایی مدت یک ساعت و نیم به برادران در داخل دریا تیراندازی می‌کنند که تعدادی از برادران را درحالی‌که در دریا شناور بودند به شهادت می‌رسانند.

شهادت نادر مهدوی و یارانش

 اصغر کاظمی از مسئولان نیروی دریایی سپاه در مصاحبه با راوی مرکز مطالعات درباره جزئیات این درگیری گفت:

مسئول نیروها، نادر مهدوی از بهترین بچه‌های نیروی دریایی بود. بیژن گُرد معاون مهدوی بود. نصرالله شفیعی دوره فرماندهی را می‌دید.

 در این درگیری نابرابر علاوه بر این سه تن، برادران: مهدی محمدی‌ها، غلام‌حسین توسلی، خداداد آبسالان و مجید مبارکی شهید شدند.

منبع:

مهدی انصاری، محمود یزدانفام، روزشمار جنگ ایران و عراق: جنگ محدود ایران و آمریکا در خلیج‌فارس (کتاب پنجاه و یکم)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران، چاپ دوم ۱۳۹۰، صص ۲۹۱، ۲۹۲

انتهای پیام

source

توسط postbin.ir