آشنایی با کارخانجات موتورسازی در ایران (بخش دوم)





در بخش اول این گزارش با تعدادی از این کازخانجات أشنا شدیم و همانطور که گفتیم صنعت موتور سازی یک صنعت پرسود و جدید در کشور است که بسیار می‌تواند در أینده نیز ارزأوری و سودده یاشد.در این گزارش سعی داریم تا با شرکت جهان رو آشنا شویم.

ایلنا؛ موتورسواری چندی است که جای پای خود را در میان مردم به خوبی باز کرده است. عده‌ای با این وسیله نقلیه به اشتغال مشغول هستند و عده‌ای نیز با آن به تفریح می‌پردازند.

در بخش اول این گزارش با تعدادی از این کازخانجات آشنا شدیم و همانطور که گفتیم صنعت موتورسازی یک صنعت پرسود و جدید در کشور است که بسیار می‌تواند در آینده نیز ارزآوری و سودده باشد. در این گزارش سعی داریم تا با شرکت “جهان رو” آشنا شویم.

شرکت جهان‌رو 

شرکت “جهان رو” که تا سال ۱۳۶۸ نمایندگی انحصاری شرکت “کاواساکی” بود توسط رجبعلی پناه خریداری شد.

این شرکت نخستین پیش فروش موتور را در کشور پایه‌ریزی کرد و در سال ۱۳۸۱ ساخت انجین موتور سیکلت را با پنج میلیارد سرمایه آغاز کرد.

موتورهای ارزان تا صد میلیون تومان 

این شرکت برای مشتریان موتورهای ارزان، طرح‌ فروش موتور تا صد میلیون تومان را راه‌اندازی کرده است که می‌توان از موتور طرح هوندا ۱۲۵ و نسخه‌های ۱۵۰ و ۲۰۰ سی سی، نام برد.

این موتورها ضمن اینکه نیاز مشتریان را برآورده می‌کنند می‌توانند با توجه به قیمت خریداران بیشتری داشته باشند.

گرانترین موتور نیز، موتورسیکلت سی اف موتور 250NK سال ۱۴۰۲ و 1403 با قیمت 260,000,000 تومان نرخ‌گذاری شده است.

جای خالی صادرات 

موتورسازی کشور برخلاف رشد بی‌نظیری که داشته هنوز نتوانسته در بازار صادرات حرفی برای گفتن داشته باشد و تعداد تولیدات موتورسیکلت در کشور کماکان به اندازه‌ای که بتوان آنرا وارد بازارهای بین‌المللی کرد  نرسیده است و در کنار معضلات کمبود نیروی کار و نقدینگی، نبود صادرات نیز چالش دیگری است که تولیدکنندگان با آن درگیر هستند .



انتهای پیام/


source

توسط postbin.ir