شفقنا- سازمان ملل می گوید اپلیکیشن تلگرام میزبان «بازارهای زیرزمینی» باندهای جنایتکار جنوب شرقی آسیا است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: سازمان ملل متحد امروز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد: باندهای زیرزمینی و جنایات به خصوص در جنوب شرقی آسیا از پیامرسان تلگرام برای انجام فعالیت‌های غیرقانونی خود استفاده می‌کنند که وسعت و شدت این فعالیت‌ها را به شدت گسترش داده است.

این گزارش سازمان ملل آخرین مورد از اتهامات و محکومیت‌های تلگرام است. در تابستان نیز فرانسه پاول دورف مالک تلگرام را به خاطر پولشویی، سرقت آنلاین، قاچاق انسان و دیگر فعالیت‌های جنایتکاران در بستر تلگرام، بازداشت کرده بود.

در گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) آمده است که داده های هک شده از جمله جزئیات کارت اعتباری، گذرواژه ها و تاریخچه مرورگر کاربران به طور واضح و در مقیاس وسیع در این برنامه معامله می شود بدون اینکه نظارت چندانی بر آن شود. علاوه بر این ابزارهایی مانند دیپ فیک و بدافزار در این نرم افزار به راحتی فروخته می‌شود.

سازمان ملل تلگرام را متهم کرده در بسترش صرافی های ارزهای دیجیتال بدون مجوز خدمات پولشویی ارائه می‌دهند. این نهاد بین‌المللی مرکز عمده فعالیت‌های پولشویی را چین عنوان کرده که سالیانه بین ۲۷.۴ تا ۳۶.۵ میلیارد دلار درآمد دارد.

گفتنی است تلگرام نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال دارد.

این خبر را در رویترز ببینید

source

توسط postbin.ir