دنیای گیمرها با وسایل زیادی تکمیل می‌شود که وجود هر کدام از آن‌ها در کنار جلوه و زیبایی بیشتر باعث بهتر شدن عملکرد و ارتقا سطح آن‌ها در بازی‌های تک نفره و گروهی به صورت آفلاین و آنلاین می‌شود. یکی از مهم‌ترین وسیله‌هایی که خرید آن‌ها برای گیمرها اهمیت فراوانی دارد و تاثیر مستقیمی روی سطح گیم می‌گذارد، مانیتور 4k است. مانیتور فورکِی مانیتوری با کیفیت است که استفاده از آن کار باعث افزایش لذت شما از بازی می‌شود و انواع تصاویر و صحنه‌های بازی را با سطح خوبی از کیفیت به شما نمایش می‌دهد. اگر قصد خرید مانیتورهای 4K را دارید؛ اما با مدل‌های آن کاملا آشنا نیستید، پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چرا مانیتور 4K بخریم؟

مهم‌ترین سوالی که برای اکثر کاربران وجود دارد که چرا باید مانیتورهایی گران قیمت‌تر از مدل‌های معمولی و پایه با کیفیت HD خریداری کرد که در این بخش قصد داریم تا به شکل کامل برای شما شرح دهیم.

اگر حتی یک بار درمورد رزولوشن صفحه نمایش‌ها مطالعه کرده باشید، می‌توانید متوجه این اصل شده باشید که کیفیت تصویر نهایی انواع نمایشگرها (نمایشگر گوشی هوشمند، ساعت هوشمند، مانیتور، لپ تاپ و غیره) به شکل ضرب 2 عدد در هم یا مضرب زوجی از حرف انگلیسی K بیان می‌شود که بیشتر بودن آن کاملا نشان دهنده کیفیت بیشتر محتوا در آن مانیتور است.

شاید اگر با ماهیت صفحه نمایش آشنا باشید، راحت‌تر درک کنید که چرا تهیه مانیتور 4K به اندازه خرید قطعات تکنیکالی و تخصصی مانند خرید کارت گرافیک از اهمیت خاصی برخوردار است. برای اینکه روی یک مانیتور تصویر تشکیل شود، باید پیکسل‌های عمودی مانیتور در کنار پیکسل‌های افقی قرار بگیرند تا این ترکیب منجر به ساخت تصویر شود. این پیکسل‌ها مربع‌های یکسان و همسانی هستند که برای بیان وضوح تصویر و نمایش تعداد آن‌ها از واحد PPI که معادل پیکسل بر هر اینچ است، استفاده می‌شود. ترکیب تراکم پیکسلی (عددی که در بخش مشخصات صفحه نمایش هر محصولی بر حسب ppi بیان می‌شود) با وضوح یا همان رزولوشن صفحه نمایش نشان دهنده بخش عظیمی از ارزش خرید یک مانیتور به حساب می‌آید.

ساده‌ترین تعریف برای مانیتورهایی با کیفیت نمایش 4K به این شکل است که نمایشگر پیش روی شما جهت نمایش هرگونه تصویر تعداد 3840 در 2160 پیکسل را در اختیار دارد، بنابراین سوژه‌های درون تصویر با کیفیتی بالاتر از مدل HD که به عنوان 1080p هم بیان می‌شود، روبه‌رو چشمان شما قرار می‌گیرند. برای مثال، ساده‌ترین تعریف برای بالا بردن سطح اطلاعات شما در زمینه کیفیت تصویر به این شکل است که کیفیت نمایش 1080p یا همان رزولوشن 1920 × 1080 دارای صفحه نمایشی با عرض 1920 پیکسل و ارتفاع 1080 پیکسل است و زمانی که کیفیت تصویر 4K است، شما با صفحه نمایشی به عرض 3840 با ارتفاع 2160 روبه‌رو هستید که تعداد بیشتر پیکسل‌ها نشان دهنده دقت و جزئیات بیشتر است، بنابراین تصویر بهتر و دقیق‌تری را در اختیار خواهید داشت. در همین مسیر بهتر است بدانید که مانیتورهای 4K با اینکه مانیتورهای بسیار با کیفیتی هستند، اما بهترین رزولوشن را ندارند و مانیتورهای 8K هم در لیست خرید پرفروش‌ترین مانیتورها قرار دارند.

مشاغل نیازمند به مانیتور 4K

این بسیار طبیعی است که تمامی افراد حتی کسانی که روزانه کم‌تر از یک ساعت مشغول تماشا کردن صفحه نمایش محصولات مختلف هستند هم تمایل به خرید مانیتور با رزولوشن 4K داشته باشند؛ اما حقیقت اینجاست که تعدادی از مشاغل در این دسته بندی قرار دارند که خرید مانیتور فورکی برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد و باعث افزایش راندمان کاری آن‌ها می‌شود.

  1. گیمرها
  2. ادیتور ویدیو و عکس
  3. تریدرها
  4. گرافیست‌ها
  5. موشن گراف
  6. طراح انیمیشن، انیمیشن ساز

معرفی انواع مانیتور 4K

در این قسمت از مقاله پس از خرید کیبورد گیمینگ و سایر لوازم جانبی مربوط به حوزه بازی و گرافیک بالا، می‌توانید با تعدادی از بهترین مانیتورهای گیمینگ با پشتیبانی از رزولوشن 4K آشنا شوید و تجهیزات با کیفیت گیمینگ خود را کامل کنید.

مانیتور ایسوس مدل ROG Swift PG65UQ سایز 65 اینچ

اگر محدودیت بودجه‌ای ندارید و فضای کافی برای استفاده از مانیتور بزرگ را در اختیار دارید، می‌توانید برای خرید یکی از بهترین مانیتورهای 4K کمپانی ایسوس با صفحه نمایش 65 اینچی اقدام کنید.

نقاط قوت و مهم برای خرید:

  1. نرخ نوسازی 144 هرتز
  2. 750 نیت شدت روشنایی
  3. تاخیر در حد 4 میلی ثانیه
  4. مجهز به فیلتر نور آبی
  5. دارای اسپیکر با توان خروجی 30 وات
  6. صفحه نمایش بزرگ 65 اینچی
  7. وجود پوشش مات برای نمایشگر

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل ROG Swift OLED PG42UQ 4K سایز 42 اینچ

صفحه نمایش‌های بالای 40 اینچ هم می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای افرادی باشد که توانایی خرید مانیتور 4K را دارند.

نقاط قوت و مهم برای خرید:

  1. نرخ نوسازی 138 هرتز
  2. 450 نیت شدت روشنایی
  3. تاخیر در حد 1 میلی ثانیه
  4. مجهز به فیلتر نور آبی
  5. دارای اسپیکر با توان خروجی 20 وات
  6. صفحه نمایش بزرگ 42 اینچی
  7. پشتیبانی از فناوری حذف پرش تصویر

مانیتور ایسوس مدل ProArt Display PA329CV سایز 32 اینچ

درست است که ترکیب رزولوشن 4K با اندازه بزرگ صفحه نمایش باعث می‌شود تا کار کردن با مانیتور لذت بخش‌تر از مواقع دیگر باشد؛ اما اگر صفحه نمایش در ابعاد متوسط و حتی کوچک هم باشد، از تاثیر کیفیت و رزولوشن آن چیزی کم نمی‌شود.

نقاط قوت و مهم برای خرید:

  1. نرخ نوسازی 60 هرتز
  2. 400 نیت شدت روشنایی
  3. تاخیر در حد 5 میلی ثانیه
  4. پشتیبانی از فناوری حذف پرش تصویر
  5. اندازه مناسب صفحه نمایش برای انواع فضا و میزها

مانیتور ال جی 24 اینچ مدل 24MR400-B

برای خرید مانیتور کوچک‌تر از 30 اینچ هم می‌توانید روی مدل‌های مختلفی از برند معروف ال جی حساب باز کنید.

نقاط قوت و مهم برای خرید:

  1. نرخ نوسازی 100 هرتز
  2. 250 نیت شدت روشنایی
  3. تاخیر در حد 5 میلی ثانیه
  4. صفحه نمایش در اندازه مناسب برای اتاق‌های کوچک

ال جی 24 اینچ مدل 24GQ50F

یکی دیگر از مانیتورهای با کیفیت دنیای گیمرها که برای خرید آن نیازی به پرداخت هزینه‌های فراوان ندارید، مانیتور ال جی 24 اینچ مدل 24GQ50F است.

نقاط قوت و مهم برای خرید:

  1. نرخ نوسازی 165 هرتز
  2. 450 نیت شدت روشنایی
  3. تاخیر در حد 5 میلی ثانیه
  4. مجهز به فیلتر نور آبی

ام اس آی 34 اینچ مدل MEG342C

یکی از متناسب‌ترین اندازه‌ها برای مانیتور مخصوص اتاق بازی، مانیتور 34 اینچی مدل MEG342C ام اس آی است.

نقاط قوت و مهم برای خرید:

  1. نرخ نوسازی 175 هرتز
  2. 450 نیت شدت روشنایی
  3. تاخیر در حد 1 میلی ثانیه
  4. صفحه نمایش با اندازه متناسب
  5. پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync Premium Pro
منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir