وزیر ارتباطات:

فناوری ها جایگاه پست را خدشه دار نکرد





وزیر ارتباطات در تحسین جایگاه صنعت پست گفت: سیر تحولات فناوری باعث نشد که پست جایگاه خود را از دست دهد بلکه این جایگاه تقویت شد و امروز پست در موضوع تجارت الکترونیک جایگاه ویژه دارد

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست مدیران ارشد و صاحب نظران صنعت پست کشور ضمن تبریک روز جهانی پست گفت: اگر صنعت پست و ماموریتی که برای زحمت‌کشان این عرصه تعریف شده را منشأ تحولات تمدنی بدانیم سخن گزافی نگفتیم و این نهاد یکی از اصیل ترین نهادهای کشور و دنیاست. 

وی افزود: سیر تحولات فناوری باعث نشد که پست جایگاه خود را از دست دهد بلکه این جایگاه تقویت شد و امروز پست در موضوع تجارت الکترونیک جایگاه ویژه دارد و حتی پیام رسان ها نیز باعث نشدند که پایداری این صنعت خدشه ببیند.  

وزیر ارتباطات تصریح کرد: شرکت ملی پست و مدیریت جدید آن باید در حوزه تقینینی ورود فعال داشته باشند. 

هاشمی یادآور شد: در همه فضاها از جمله شرکت ملی پست باید از انحصار پرهیز کرد و وارد فضای رقابت شد همچنین نباید به این سمت رفت که خدمات پایه مورد بی توجهی قرار گیرد . 

وی اضافه کرد: فرآیندهای هوشمندسازی در سال های گذشته در صنعت پست شکل گرفته، این فرآیندها باید با استفاده از ظرفیت فناوری ها شناسایی و بازمهندسی شود و از آن برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری استفاده شد. 

وی اظهار کرد: اگر صنعت پست بتواند به کسب و کارهای محلی رونق ببخشید از مهاجرت بی رویه به شهرها جلوگیری می کند. 

وزیر ارتباطات همچنین به بحث قانون مالیات مستقیم ماده ۱۶۹ مکرر  اشاره کرد و آن را مورد توجه رییس جمهور دانست و گفت: رییس جمهور وظایف مهمی در این زمینه به وزارت ارتباطات محول کرده است. 

وی بیان کرد: یکپارچه بودن سامانه ها می تواند ارزش آفرین باشد.  

 



انتهای پیام/


source

توسط postbin.ir