کانادا هرساله پذیرای دانشجویان بین‌المللی بیش از 150 کشور جهان است. یکی از پیش‌‌نیازهای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی، اخذ نمره خوب در آزمون‌های زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل، PTE و Duolingo است. یکی از مهم‌ترین سوالات متقاضیان تحصیل در کانادا این است که نمره دولینگو برای دانشگاه های کانادا قابل قبول است یا خیر. در‌حال‌حاضر بیش از 150 دانشگاه و کالج کانادایی نمره آزمون انگلیسی Duolingo را به‌عنوان مدرک زبان برای تحصیل در کانادا پذیرفته‌اند. در این مقاله نمره قابل‌قبول آزمون دولینگو برای کانادا را بیان کرده و لیست دانشگاه های کانادا که دولینگو را قبول دارند را معرفی می‌کنیم.

استفاده از آزمون Duolingo برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

اگر سوال شما این است که «آزمون دولینگو چیست» باید گفت: آزمون دولینگو (Duolingo English Test :DET) یک آزمون تطبیقی (Adaptive) مبتنی بر کامپیوتر برای سنجش میزان مهارت زبان انگلیسی شما است. آزمون Duolingo طوری تنظیم شده است که پاسخ‌ دادن به سوالات آن بیش از ۶۰ دقیقه زمان نبرد.

به‌طورکلی آزمون دولینگو از ۴ بخش سوالات برای تست listening، reading، writing و speaking تشکیل شده است. بااین‌حال شرکت‌کنندگان این آزمون به سوالات در دو بخش کلی: درجه‌بندی‌شده، آزمون تطبیقی و غیر درجه‌بندی‌شده و مصاحبه تصویری (Graded portion- Adaptive test and Non graded portion-video interview) پاسخ می‌دهند. در جدول زیر، طبقه‌بندی هر یک از این بخش‌ها بر اساس مدت‌زمان پاسخگویی به سوالات آزمون و نحوه پاسخگویی نشان‌داده‌شده است:

بخش مدت زمان پاسخگویی الگوی ارزیابی
آزمون تطبیقی (ارزیابی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) 45 دقیقه پر کردن، گوش دادن و تایپ پاسخ سوالات، تصویرسازی.
مصاحبه تصویری 15 دقیقه صحبت کردن درباره یک موضوع، نوشتن توضیحات درباره یک متن (آزمون نگارشی)

آزمون دولینگو به دلیل ماهیت آنلاین آن پس از شیوع ویروس کرونا و توقف برگزاری آزمون‌های آیلتس و تافل رونق یافت و به مرور توسط بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در کنار آیلتس و تافل پذیرفته شد. نمره آزمون دولینگو مورد تایید سفارت کانادا بوده و یکی از کاربردهای آن نیز برای گرفتن ویزای کانادا است.

شرایط لازم برای پذیرش آزمون Duolingo در کانادا

استفاده از آزمون دولینگو برای مهاجرت تحصیلی به کانادا در ۵ سال گذشته رواج پیدا کرده است. دریافت پذیرش تحصیلی کانادا از دو طریق قابل‌انجام است:

  • درخواست از طریق جریان مستقیم دانشجویی (SDS)
  • دریافت پذیرش تحصیلی برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کانادا (DLI)

Duolingo به‌عنوان یک آزمون معتبر مهارت انگلیسی برای پذیرش تحصیلی کانادا از طریق SDS مورد‌قبول نیست؛ به‌جای آن باید نمره CELPIP و نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را ارائه دهید. در مقابل، دانشگاه‌های کانادا که از روش DLI برای تحصیل در آن‌ها درخواست می‌دهید، نمره آزمون دولینگو برای مهاجرت به کانادا را به رسمیت شناخته و آن را قبول می‌کنند. برای این منظور، نمره آزمون Duolingo شما باید بین ۱۰ تا ۱۲۵ باشد تا مورد پذیرش دانشگاه‌های کانادا قرار بگیرد.

آزمون دولینگو برای کانادا

دانشگاه‌های پذیرنده آزمون دولینگو برای تحصیل در کانادا

حداقل نمره Duolingo برای ویزای دانشجویی کانادا بسته به نظر دانشگاه کانادایی دارد که برای تحصیل در آن درخواست می‌دهید. در این بخش، لیست دانشگاه‌های کانادا که دولینگو قبول می‌کنند را معرفی می‌کنیم. دانشگاه‌های پذیرنده نمره آزمون دولینگو کانادا به همراه نمره مورد‌قبول از دیدگاه آن‌ها عبارت‌اند از:

دانشگاه حداقل نمره Duolingo
دانشگاه کنکوردیا 115
دانشگاه کلگری 110
دانشگاه آلبرتا 115
دانشگاه ویندزور 120
دانشگاه براک 110

Duolingo به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد تا مهارت زبانشان را در یک پلتفرم یادگیری جامع در خانه بسنجند. اگرچه دولینگو پرکاربردترین آزمون مهارت انگلیسی نیست، اما دانشگاه‌های مطرح در سراسر جهان در چند سال اخیر نمرات DET یا Duolingo را می‌پذیرند؛ ازآنجایی‌که تحصیل یکی از بهترین و سریع‌ترین راه های مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم شرکت در این آزمون را امتحان کنید.

آزمون دولینگو برای کانادا

هزینه آزمون دولینگو چقدر است؟

هزینه شرکت در آزمون انگلیسی Duolingo از ژوئن ۲۰۲۳ معادل ۵۹ دلار آمریکا است که به این مبلغ، مالیات نیز اضافه می‌شود. امکان ارسال نمره آزمون دولینگو بدون هزینه اضافی به حداکثر ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزشی برای قبول‌شدگان این آزمون وجود دارد. در مقام مقایسه، شرکت در آزمون تافل بسته به محل آزمون حدود ۲۰۰ دلار هزینه دارد که به این مبلغ ۲۰ دلار نیز برای هر گزارش ارسالی به دانشگاه یا موسسه آموزشی موردنظر شما افزوده می‌شود؛ هزینه‌های آزمون آیلتس نیز مشابه آزمون تافل است. اعتبار مدرک دولینگو همانند آزمون‌های آیلتس و تافل ۲ سال است.

گرفتن مدرک دولینگو برای مهاجرت تحصیلی به کانادا توصیه می‌شود

در این مقاله درباره آزمون دولینگو دانشگاه کانادا صحبت کرده و نمره مورد‌قبول و دانشگاه‌های پذیرنده این مدرک زبان را بررسی کردیم. مدرک دولینگو برای کانادا در برخی دانشگاه‌های این کشور مانند دانشگاه آلبرتا و کلگری و براک پذیرفته شده است و هرساله به تعداد دانشگاه‌های پذیرنده مدرک زبان Duolingo افزوده می‌شود. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم شرکت در آزمون دولینگو و اخذ مدرک آن را در کنار سایر آزمون‌های پذیرفته شده زبان برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا مانند آیلتس و تافل را به شما توصیه می‌کنیم.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir