حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهرانبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه 20 مهرماه امروز پایتخت که در دانشگاه تهران برگزار شد، با دعوت خویشتن و نمازگزاران به در پیش گرفتن تقوای الهی گفت: تقوا، دژ و سنگر، حفاظ، آبرو، نور، رهیافتگی است و تقوا با ترمز عقل و دین زندگی کردن است. فرد بی تقوا هر کاری که دلش می خواهد انجام می دهد و هر حرفی را می زند و هر درامدی را قبول می کند چون هیچ ملاحظه خدا و عالم ابد را نمی کند اما انسان با تقوا هر ذکر، کار و هر ترک کاری که انجام می دهد خدا را ملاحظه می کند «من‏ كان‏ لله‏ كان الله له». هر کسی برای خدا باشد، خدا نیز برای او است. 

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه خطبه اول فرصتی است تا در ارتباط با جمعه نصر و خطبه تاریخی رهبر حکیم، فرازنه و ذوب شده در ذات متعال و دلداده به امام زمان(عج) و عاشق مردم خود و امت اسلامی نکاتی را بیان کنم، گفت: مسئله تبلیغ یا به تعبیر رهبر عظیم الشان همان جهاد تبیین از مهمترین عرصههای جهاد مبارزه است که تمام انبیاء از این سنگر حرکت خود را آغاز کردند و بلندگوی خدا بودند و پیام خدا را به دلها رساندند. مسئله غدیر را خداوند در قرآن به پیامبر(ص) در بستر تبلیغ واجب کرد « بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ».

وی ادامه داد: اما مبلغ چه خطیب جمعه باشد و چه معلم و استاد دانشگاه و چه آموزنده قرآن باشد و یا تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی عرصه انقلاب باشد و چه روانشناس باشد، همه پیام رسان هستند. در قرآن کریم یکی از ویژگیهای حضرت محمد(ص) این بود که پیامبر(ص) هر آنچه به دیگران میگفت در وجود خود یافته بود «آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ » پدری که به بچهاش میگوید دروغ نگو اگر دروغ بگوید، بچهاش درست نمیشود. فردی که غیبت را قبیح نمیداند و به دیگران بگوید غیبت نکنید اما خود به دنبال این و آن غیبت کند، اگر توصیه هم کنند، تأثیر آنچنانی ندارد، چون کلام از دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

امام جمعه موقت تهران گفت: یک پیام رسان و مجاهد در جبهه جهاد تبیین و مربی و مذکی و منجی باید به یقین رسیده باشد و از علایم یقین نترس بودن، شجاعت و حماسی زندگی کردن است. لذا وقتی آیات سوره مبارکه برائت نازل شد ابتدا نبی مکرم اسلام(ص) تبلیغ این آیات را به یکی از صحابه دادند اما جبرئیل از جانب حضرت حق آمدند و گفتند این آیات را کسی تبلیغ نمی کند مگر خودت یا کسی که از وجود توست که حضرت علی(ع) برای تبلیغ این آیات انتخاب شدند که در نهایت اقتدار پیام الهی را رساندند و قرآن کریم میفرماید « الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ؛ کسانی که رسالت خدا را تبلیغ میکنند و خشیت الهی را دارند» چون اینها خداوند را شناخته اند که عزت، حیات، ممات، گشایش و تمام موارد به دست خداست اگر او را شناخته باشید از کسی حساب نمیبرید.

وی به تفاوت خشیت و ترس اشاره و تصریح کرد: خشیت یعنی فرد در مقابل کسی حساب باز نمیکند لذا با ترس متفاوت است. مقام معظم رهبری در جمعه نصر در شرایطی در مصلا حضور پیدا کردند که شرایط نگرانی و تهدید بود بعد از شهادت یک علمدار و افتادن یک علم و داغ دار شدن امتی مجاهد، مقاوم و به پا خواسته در مقابل استکبار با رفتن این علمدار برخی روحیه شان را باخته بودند و برخی متزلزل شده بودند و در جبهه مستقیم مقاومت مردم قهرمان و نستوه و اسطوره غزه و قهرمانان بی بدیل لبنان کسی را از دست دادند که او چراغ، مشعل، قهرمان و در مدیریت بدون بدل و جایگزین و مثل اعلای ایمان به خدا و پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) و ولایت فقیه بود. او انسان والا از نظر خصوصیات ذاتی بود و او نگین و تاج و خار چشم دشمن و دلگرمی جبهه جهاد بود. 

خطیب جمعه تهران بیان کرد: هنگامی چنین شخصیتی از جامعهای گرفته میشود آن جامعه مبتلا به اضطراب و تردید و آینده مبهم میشود. از طرفی این وضعیت روحی و روانی با تبلیغات و جنگ روانی دشمن، نیاز به ترمیم، تقویت و تبیین و هدایت و ارشاد داشت. از سوی دیگر شرایط، شرایط تهدید بود . این گروه تبهکار و بی همه چیز و بی حیثیت رعایت هیچ چیزی را نه عقلا و نه وجدانا و نه از نظر قوانین بین المللی هیچ حد و مرزی را نمیشناسد و در کشور ما میهمان عزیزمان را کشت و احتمال حمله چنین جرثومهای بود.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: در شرایط تهدید که سید مقاومت به شهادت رسیده و بمبهای دو تنی بر ساختمانها ریخته شده است و ویرانیهای بی سابقهای را برای بشریت قرار داده است و در چنین موقعیتی یک انسان به معنای واقعی کلمه و یک عنصر یقین، یک پدیده قابل ارائه و الگو برای انسانها و وارث همه خوبیهای پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و یادگاری از امام راحل، در این شرایط با توجه به اینکه داغ سید بزرگوار واین پرچمدار و قهرمان و مجاهد به این رهبر کارآزموده سنگینترین داغی بود که در این سالها بر قلب او نشست و مکرر در صحبتهای ایشان دیدیم که خود را عزادار معرفی کردند، با این داغ سنگین و فراغ جانسوزی که برای ایشان پیش آمد و در این شرایط تهدید و در این اوضاع به هم ریخته عالم و منطقه، هیچ یک از کارهای تکلیفی خود را ترک نکرد و فردایش با نخبگان جلسه داشت نه در زیرزمین و پناهگاه بلکه در حسینیه یعنی هیچ حسابی بر روی این تهدید ایجاد نکردیم. 

وی ادامه داد: سپس جمعه نصر را برگزار کردیم؛ هرجا پرچم مقاومتی در دست گرفته شده و به اهتزاز درآمده تحت نظر فرمانده ما آیتالله العظمی خامنهای است. ایشان در نهایت صلابت، اقتدار، آرامش این نماز را برپا کردند و خود اعلان عزا برای سید مقاومت کردند و خود در این مجلس از اول حضور پیدا کردند تا به آنها روحیه دهند و آنها را برای رساندن پیام به ابدیت آماده کنند. ایشان خود از اول در جلسه حضور پیدا می کنند و نماز اقامه میکنند و خطبه ها میگویند.  

امام جمعه موقت تهران گفت:  این خطبه از نظر اثرگذاری، جامعیت و نگرش جهادی و اسلامی در قلهها بود و الحق این خطبهها کانه از زبان جدش علی سخن میگوید آنچنان کلمه سنجیده و ارتباطات حساب شده بود. یک خطبه زیبایی که انسان داغدار عزادار نباید بتواند چنان حماسه سخنوری را خلق کند و برای جهانیان اعجاب انگیز باشد. 

وی به چند جمله از خطبههای جمعه نصر اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در تجلیلی که از سید مقاومت کردند، تعبیرات بینظیر یا کم نظیری را بیان فرمودند؛ برادرم، مایه امیدم، قهرمان، گوهر درخشان لبنان. این نهایت اشرافی بود که رهبر انقلاب نسبت به این پرچمدار داشتند. پیام ایشان به مردم لبنان این بود که ما هم عزاداریم اما عزاداری ما اقتدارآفرین است و زانوی غم بغل کردن نیست ما مرد میدانیم و از این خونها بهره میگیریم. این خونها باید تجدید حیات باشد و هرجه هدف بالاتر باشد قربانی وزینتر میطلبد. لذا از این نباید به عنوان تهدید بهره برداری کرد بلکه فرصتی برای زوال این نظام پوشالی است. 

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: ایشان در جای دیگر خطبه نصر فرمودند آنچه به دست رزمندگان و حرکت درخشان نیروهای مسلح، انجام شد، کمترین مجازاتی بود که در برابر جنایت این باند تبهکار انجام شد و هنوز نیز فرصت باقی است و ممکن است بار دیگر این حمله انجام شود. 

بنابراین گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: تقوا تنها ذخیره برای دنیا و آخرت است. فرد متقی تحت حفاظت خداست و خداوند تضمین کرده چنین فردی گرفتار بن بست نمی‌‌شود و همواره فرد با تقوا با بصیرت زندگی می‌‌کند «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ» چنین فردی دوست و دشمن، راه صلاح و فساد را تشخیص می‌‌خواهد و ما باید چنین تقوایی را از خداوند بخواهیم. این تقوا آبرو و ذخیره است و برای بعد از مرگ تقوا فریاد رس است. لباسی که در عالم آخرت ما را می‌‌پوشاند، لباس تقوا است.

وی با اشاره به سالگرد طوفان الاقصی، افزود: طوفان الاقصی جزء مظاهر پروردگار عظیم الشأن است. طوفان‌‌الاقصی حمله جمعیت محدودی، نه یک دولت و کشور بود . آمریکا و ایادی امریکا، اسرائیل این باند ترور و قساوت، خون آشام، غارتگر و غاصب را انقدر بزرگ نشان داده و آن را یکی از ارتش‌های شکست ناپذیر معرفی کرده بودند و در عمل نیز اربابان اسرائیل انقدر کشورهای عربی را تهدید کردند که در جنگ شش روزه، اسرائیل سرزمین‌های عربی را غصب کرد. برای اولین بار این حزب الله بود که سرزمین‌های غصب شده را از رژیم صهیونیستی پس گرفت و با ذلت او را بیرون کرد

خطیب جمعه تهران در ادامه به تشریح آثار طوفان الاقصی پرداخت و گفت: اول اینکه نشان داد ارتش اسرائیل، خیلی هم قوی نیست، بلکه عرب‌ها ضعیف بودند چون با صبغه عربیت به جنگ آنها رفتند. در طوفان الاقصی گروه قلیلی حمله کردند و این ددمنشان را از لانه های خود بیرون کشیدند و اسیر و کشته از آنها گرفتند. دوم جنبه حیثیتی، نظامی و امنیتی اسرائیل را زیر سؤال بردند و آنها را تحقیر کردند و کوچک شمردند. شکستی که در این مرحله به اسرائیل وارد شد تا ابد قابل جبران نخواهد بود. 

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به شهادت سید مقاومت، سید حسن نصرالله، گفت: من به ایشان عشق و ارادت داشتم و همواره دعاگوی ایشان بودم. من سر سفره ایشان نمک گیر بودم. ایشان دارنده تمامی فضائل اخلاقی و پرچم برافراشته تمام فضائل دینی بود لذا این داغ فراموش شدنی نیست. من هم به امام زمانم، به رهبر بزرگوارم و ملت مقاوم غزه، لبنان و عراق و تمام آزادگان و نمازگزاران سرافراز تسلیت عرض می کنم.

وی ضمن اشاره به عملیات وعده صادق ۲، ادامه داد: خداوند ایران را ام القرای مجاهدین آزادمردان، ظلم ستیزان و مبارزه‌کنندگان با استکبار و ظلم قرار داده است. در دوران انقلاب و دفاع مقدس و دفاع از حرم، همه جا نیروهای مسلح ما و فرزندان شما ملت غیور، مؤمن و متدین، امتحان داده‌اند که شکست ناپذیرند. جنایت این باند تبهکار در شهادت شهید هنیه در کشور ما و شهید پرچم دار جهاد، اسلام، عزت، قدرت؛ سماحه السید نصرالله، بود که باید نیروهای مسلح ما طعم تلخ این جسارت‌ها را به آنها نشان می‌دادند.  

امام جمعه موقت تهران گفت: چند روز تاخیر شد، گروهی تبلیغ کردند و گفتند ایران منفعل شده و بنای مجازات ندارد و روحیه‌ها داشت تضعیف می‌شد و شبهاتی بود که برخی از خارجی‌ها و افراد کم صبر در داخل کشور آنها را طرح کردند اما بدانید وعده صادق، دست قدرت خدا و اقدامی حسابگرانه و حکیمانه بود. رهبری گفتند ما نه شتابزده عمل می‌کنیم و نه تعلل داریم. 

وی به وجود فرماندهی مقتدر چون مقام معظم رهبری، نایب امام زمان(عج) اشاره و تصریح کرد:  اگر رهبر ما در قله عظمت قرار دارند، ملت ما در تراز این امت است. جمعه نصر امام ما شجاعانه، مقتدرانه، حکیمانه و با جلوه الهی حضور پیدا کردند اما شما مردم، زن و بچه خود را به همراه آوردید و در شرایط تهدید آماده بودید که جان خود را فدای رهبری کنید. این نشان می‌دهد شما اعتقادتان به مقام ولایت سیاسی نیست بلکه دینی، فطری و قلبی است و ایشان را نایب امام زمان(عج) و این را برای خود افتخار می دانید که اگر خطری باشد زیر پرچم او هستید. حضور شما در جمعه نصر اقتدار برای جبهه مقاومت و شکوه و عزت برای ایران اسلامی بود. قدر خود را بدانید و خدا هم به ما توفیق دهد که خادم شما باشیم و قدر شما و خانواده‌های شما را بدانیم.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: سپاه قهرمان ما با همراهی ارتش مکتبی و وزارت دفاع، طرحی جانانه پیش بینی کردند و وقت و زمان و کیفیت و همه اینها را زیر نظر رهبر عزیر، پیش بینی دقیق کردند. این کاری بود که در تاریخ ماندگار شد و امری استثنایی بود .

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: 200 موشک از ایران مقاوم در یک مرحله به سوی اهداف تعیین شده رفت، با وجود آن همه تجهیزات پدافندی که آمریکا و کشورهای غربی و برخی از کشورهای منطقه در اختیار این بنیاد سست عنکبوتی گذاشته است و  170 موشک به هدف پیش بینی شده اصابت کرد که مایه فلج شدن و ذلت غیر قالب جبران اسرائیلی‌ها شد. این حمله یک حمله علمی و فناورانه با محاسبات دقیق تجهیزات نظامی و فوق تکنولوژی آمریکا و کشورهای غربی بود لذا کمر اسرائیل را شکست و دماغ آمریکا را به خاک مالید و هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

وی ادامه داد: علی‌‌رغم روحیه بی‌‌نظیری که این رهبری قدرتمند، کانون زاینده قدرت، به سپاهیان و نیروهای مسلح داده است، اینها حرکتشان، حرکت اخلاق‌‌مدارانه بود لذا به تأسیسات و زیرساخت‌‌های آنها ضربه نزدند و به زندگی آنها متعرض نشدند پس این قدرت فوق نظامی است. نیروهای ما، اعم از ارتش و سپاه، بنده خدا هستند و در چارچوب اخلاق حرکت می‌‌کنند و لاغیر. 

امام جمعه موقت تهران ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، گفت: سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش، سازمانی اثرگذار، نورانی، دین مدار، قرآن مدار و فرهنگ مدار است. ارتش ما در میان تمام ارتش‌های دنیا بی‌‌نظیر، مؤمن، قدرتمند، با انگیزه، عاشق شهادت و منضبط است که هم انضباط نظامی و هم اخلاقی و معنوی دارد. 

حجت الاسلام صدیقی افزود: گاهی به برخی از امرای ارتش عرض کردم شما را از اولیای مسلم خدا می‌‌دانم. ارتش ما دارای درجه معارف بالا، دانش دینی و اخلاقی بالا، حفظ قرآن، توجه به مسئله مهدویت و غدیر است که انصافا پایاپای اقتدار نظامی حرکت کرده است اما مهمتر از آن اقتدار نظامی، جبهه عقیدتی و سیاسی ارتش است که برادر بزرگوار حجت الاسلام محمدحسنی، عالم ربانی فعال و هماهنگ با روحیه‌‌های امرا و ستادی‌‌ها ودرجه‌‌داران، الحمدلله رسالت علمی و ایمانی خود را به نحو احسن انجام می‌‌دهد. در اینجا یاد آن شهید بزرگوار؛ امام جمعه تبریز را نباید از یاد ببریم که در عقیدتی ـ سیاسی ارتش نقش بالایی داشت. 

وی تصریح کرد: نکته بعدی تجلیل از طرح کارآمد کردن دانشگاهها و کانون‌‌های علمی است که دکتر بلندی دارنده سوابق علمی، جهادی و جزء افتخارات این کشور است. در آموزش و پرورش و دانشگاه در دوران پیش و پس ازانقلاب  اسلامی، مدرک گرایی توسعه پیدا کرد که ضربه اساسی به زندگی مردم بود. دانشجو باید هنگامی که فارغ التحصیل می شود، مسئله محور باشد و نیازهای جامعه را برطرف کند. دانشگاه علمی ـ کاربردی علاوه بر مسئله آموزش تئوری، دانشجویان را در فنون مختلف برای تأمین نیازهای مردم تربیت می‌کنند تا وقتی فارغ می شود کاری کنند و در جایی سنگری را از تأمین نیازهای مردم، گرفته باشد.

انتهای پیام

source

توسط postbin.ir