موسیمانه در راه تهران؛

توافق نهایی استقلال با سرمربی آفریقایی





باشگاه استقلال با پیتسو موسیمانه سرمربی آفریقایی فصل گذشته ابها عربستان به توافق رسید.‌

به گزارش ایلنا، استقلال که پس از جدایی و استعفای جواد نکونام، بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت این تیم نشاند، به دنبال فرصت بیش‌تری بود تا به یک سرمربی مطرح و خارجی برای هدایت استقلال به توافق برسد، حالا شایعاتی در خصوص نهایی شدن مذاکراتش با یکی از گزینه‌ها شنیده می‌شود.

استقلال پس از اینکه مذاکراتش با گزینه‌های متعددی از جمله آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو ساپینتو، ژوزه پسیرو و خاوی گراسیا و پل لی گوئن و.. به بن بست خورد و به دلایل مختلف نتیجه‌ای نداشت، حالا در جدیدترین تلاشش برای انتخاب سرمربی به سراغ یک سرمربی باتجربه آفریفایی رفته است.

پیتسو موسیمانه سرمربی ۶۰ ساله آفریقایی گزینه مدنظر استقلال است که گفته می‌شود مذاکرات با او به توافق نهایی هم منجر شده و او به زودی برای عقد قرارداد رسمی و شرکت در تمرینات به تهران می‌آید.

به هر حال استقلال جمعه ۲۷ مهر در چارچوب هفته هشتم مقابل ذوب‌آهن قرار می‌گیرد و چهار روز بعد از این دیدار یعنی اول آبان دیداری حساس با النصر در لیگ نخبگان دارد که به نظر می‌رسد حداقل در دیدار با ذوب آهن همچنان بختیاری‌زاده هدایت آبی‌پوشان را بر عهده داشته باشد.‌

موسیمانه که سابقه هدایت تیم‌هایی چون الاهلی مصر، الاهلی عربستان، الوحده امارت و ابها عربستان را در کارنامه دارد، در مقطعی روی نیمکت تیم ملی آفریفای جنوبی هم نشسته است.

اوج عملکرد این سرمربی در الاهلی مصر رقم خورد که افتخارات زیادی با این تیم کسب کرد و حتی در جام باشگاه‌های جهان ۲۰۲۰ به مقام سوم دست یافت.

آخرین فعالیت این سرمربی نیز به فصل گذشته بر می‌گردد که در مقطعی هدایت این تیم را بر عهده گرفت و در نهایت با ابها از لیگ حرفه‌ای به لیگ ۱ عربستان سقوط کرد. حال باید دید در نهایت سرنوشت مذاکرات استقلال با موسیمانه به کجا خواهد رسید و آیا بالاخره سرمربی خارجی آبی‌ها پس از دو هفته معرفی می‌شود یا خیر.



انتهای پیام/


source

توسط postbin.ir