پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نام هنگام تولد جولیا اسکارلت الیزابت لوئیس درایفوس
زادهٔ ۱۳ ژانویهٔ ۱۹۶۱ ‏

نیویورک، آمریکا

ملیت ایالات متحده آمریکا
پیشه(ها) هنرپیشه، تهیه‌کننده
سال‌های فعالیت ۱۹۸۲-اکنون
همسر برد هال (۱۹۸۷-اکنون)
فرزندان ۲

کودکی جولیا لوئی درایفوس

جولیا اسکارلت الیزابت لوئیس درایفوس هال در ۱۳ ژانویه ۱۹۶۱ در نیویورک سیتی به دنیا آمد. مادر او، جودیت، که اصالتی آمریکایی دارد، نویسنده و معلم و پدرش، جرارد لوئیس درایفوس، متولد فرانسه، یهودی میلیاردری است که صاحب شرکت لوئیس درایفوس است. پدربزرگ پدری‌اش، پیتر لوئیس درایفوس، افسر سواره‌نظام و عضو مقاومت فرانسه در طول جنگ جهانی دوم بود. او همچنین نوه بزرگ لئوپولد لوئی درایفوس است که مجتمع کالاهای حمل‌ونقل فرانسه را تأسیس کرد. مادربزرگ پدری‌اش، از پدر و مادری یهودی با اصالت برزیلی و آمریکایی در آمریکا متولد شد که در سال ۱۹۴۰ به همراه پدر جولیا، از فرانسه به آمریکا نقل‌مکان کرد.

در سال ۱۹۶۲، یک‌سال پس از تولد جولیا لوئیس درایفوس، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند. مادرش پس از نقل‌مکان به واشینگتن، دی.سی. با ال.تامپسون بونز، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن، ازدواج کرد. لوئی درایفوس در ارتباط با کار ناپدری‌اش، کودکی خود را در چندین کشور و ایالت از جمله کلمبیا و تونس گذراند. او در سال ۱۹۷۹ از مدرسه هولتون-آرمس در بتزدا، مریلند فارغ‌التحصیل شد.

لوئیس درایفوس در دانشگاه نورث‌وسترن در اوانستون، ایلینوی تحصیل کرد. او در زمینه تئاتر تحصیل می‌کرد و در نمایش‌هایی که در دانشگاه اجرا می‌شد شرکت می‌کرد و پیش‌نویس نمایش‌های کمدی بود. او پیش از اینکه برای شرکت در پخش زنده شنبه شب دانشگاه را ترک کند، از دانشگاه نورث‌وسترن درجه دکترای افتخاری هنر را در سال ۲۰۰۷ دریافت کرد.

 

خانواده جولیا لوئی درایفوس

خواهر ناتنی مادری جولیا لوئی درایفوس، لورن بوولز، نیز بازیگر است. او از سوی پدرش، دو خواهر ناتنی به نام‌های اما و فیبی دارد که اما در سال ۲۰۱۸ درگذشت. رابرت لوئیس درایفوس که در سال ۲۰۰۹ درگذشت، پسرعمویش بود که صاحب سابق شرکت آدیداس بود.

ازدواج

لوئیس درایفوس با برد هال (کمدین)، در پخش زنده شنبه شب در سال ۱۹۸۷ آشنا شد و در همان سال با او ازدواج کرد. این زوج صاحب دو فرزند شده‌اند: هنری (متولد ۱۹۹۲) و چارلز (متولد ۱۹۹۷). هنری خواننده و ترانه‌سرا و چارلز عضو تیم بسکتبال دانشگاه نورث‌وسترن است.

جولیا لوئیس درایفوس در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷ در حساب توئیتری خود اعلام کرد که به سرطان پستان مبتلا شده‌است. او در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۸ در برنامه جیمی کیمل لایو! اعلام کرد که بهبودی کامل یافته‌است.

 

شروع فعالیت هنری جولیا لوئی درایفوس

وی از سال ۱۹۸۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. او یکی از خوش‌آراسته‌ترین بازیگران تلویزیون است که رکورد دار جایزه امی و جایزه انجمن بازیگران فیلم است.

 

source

توسط postbin.ir