فیلم درون را بنگر (It’s What’s Inside) اثری در ژانر علمی-تخیلی و ترسناک است که داستانی از هویت‌های اشتباهی را روایت می‌کند. این فیلم در سال 2024 از شبکه نتفلیکس منتشر شد.

اگر به آثار ژانر کمدی-ترسناک علاقمندید، این مقاله برای شماست. فیلم درون را بنگر (It’s What’s Inside) یکی از جدیدترین فیلم‌های آمریکایی محصول سال 2024 است. کارگردانی و نویسندگی این اثر برعهده گرگ جردین (Greg Jardin) بوده و این فیلم را با بودجه 2.5 میلیون دلاری ساخته است. ژانر فیلم It’s What’s Inside علمی-تخیلی، کمدی، ترسناک، مهیج و کمدی سیاه است. در این فیلم تماشایی بازیگرانی نظیر بریتانی اوگریدی و جیمز موروسینی بازی کرده‌اند. اگر علاقمندید تاریخ اکران فیلم درون را بنگر را بدانید، باید بگوییم این فیلم اولین بار در 19 ژانویه 2024 (29 دی 1402) در جشنواره فیلم ساندنس به روی پرده رفت. شبکه نتفلیکس حق توزیع فیلم را خرید و آن را در 4 اکتبر (13 مهر 1403) منتشر کرد. این فیلم تحسین منتقدین و رضایت بینندگان را کسب کرده است.

در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی فیلم It’s What’s Inside 2024 بپردازیم. داستان فیلم را بخوانیم، با بازیگران آن آشنا شویم، و در نهایت نگاهی به نمرات فیلم سینمایی درون را بنگر بیندازیم. با ما همراه شوید تا با یکی از بهترین فیلم‌های 2024 آشنا شویم.

فهرست مطالب

خلاصه فیلم سینمایی درون را بنگر

خلاصه فیلم سینمایی درون را بنگر داستان فیلم درون را بنگر

داستان فیلم درون را بنگر درباره گروهی از دوستان است که برای یک مهمانی پیش از عروسی دور هم جمع می‌شوند. زوج داستان، شلبی و سایرس، همراه دوستانشان روبن، دنیس، بروک و مایا در خانه خانوادگی روبن گردهم می‌آیند. این یک مهمانی پیش از عروسی به افتخار ازدواج روبن است و قرار است یکی از دوستان مشترک آنها، فوربس که سال‌هاست از وی خبر ندارند، نیز به این جمع بپیوندد.

فوربس با یک چمدان از راه می‌رسد. این چمدان حامل دستگاهی است که به افراد اجازه می‌دهد بدن‌هایشان را با هم عوض کنند. فوربس پیشنهاد بازی می‌‌دهد و اینگونه رازها، خواسته‌ها و کینه‌های پنهان را بیدار می‌کند.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم درون را بنگر

در نوامبر 2022 نشریه ددلاین هالیوود خبر داد که یک فیلم مستقل به کارگردانی و نویسندگی گرگ جردین، مراحل تولید را پشت‌سر می‌گذارد. این نشریه اعلام کرد فیلمبرداری این عنوان پس از 18 روز در پورتلند به پایان رسیده و بازیگرانی نظیر بریتانی اوگریدی و جیمز موروسینی در آن بازی می‌کنند. در این بخش با چند تن از بازیگران فیلم It’s What’s Inside آشنا می‌شویم.

بریتانی اوگریدی در نقش شلبی

تاریخ اکران فیلم درون را بنگر هنرپیشه های فیلم درون را بنگر

بریتانی آن اوگریدی (Brittany Ann O’Grady) بازیگر و خواننده آمریکایی، متولد 2 ژوئن 1996 (13 خرداد 1375) در ویرجینیا است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2014 آغاز کرد و با نقش سیمون دیویس در سریال Star (2016-2019) شناخته شد. وی مسیر شهرت را با نقش بس آلیس کینگ در سریال Little Voice (2020)، نقش پائولا در فصل اول سریال نیلوفر سفید (2021) و نقش الین در سریال The Consultant (2023) پیمود. بریتانی در پنج فیلم سینمایی نیز حضور داشته که در میان آنها می‌توانیم نقش جسی در فیلم Black Christmas (2019) و نقش امیلی در فیلم In Our Blood (2024) را نام ببریم.

جیمز موروسینی در نقش سایرس

ژانر فیلم It’s What’s Inside بازیگران فیلم درون را بنگر

جیمز موروسینی (James Morosini) بازیگر، کارگردان و نویسنده آمریکایی است که در تاریخ 5 جولای 1990، برابر با 14 تیر 1369، در فلوریدا چشم به جهان گشود. او لیسانس خود را از دانشکده هنرهای سینمایی USC کسب کرد و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2013 آغاز نمود. وی تاکنون نویسندگی و کارگردانی دو فیلم، فیلم Threesomething (2018) و فیلم I Love My Dad (2022)، را برعهده داشته و به عنوان بازیگر نیز در آنها حضور داشته است. جیمز موروسینی اولین بار با نقش جیسون در سریال Hart of Dixie قدم به دنیای بازیگری گذاشت. وی را اخیرا در نقش هیو در سریال Foursome (2018) و نقش دالتون در سریال The Lives of College Girls (2021) دیده‌ایم.

گاوین لتروود در نقش دنیس

ژانر فیلم It’s What’s Inside بازیگران فیلم درون را بنگر

گاوین توماس لتروود (Gavin Thomas Leatherwood) بازیگر و خواننده آمریکایی، متولد 7 ژوئن 1994 (17 خرداد 1373) در جزایر هاوایی است. او بازیگری را از سال 2014 با تئاتر آغاز کرد و در سال 2017 برای اولین بار برای سریال NICS و سریال Grown-ish جلوی دوربین رفت. گاوین با نقش نیکولاس اسکرچ در سریال Chilling Adventures of Sabrina (2018-2020) شناخته شد. وی تاکنون در دو فیلم، فیلم Bad Therapy (2020) و فیلم It’s What Inside (2024)، بازی کرده است. او در عرصه موسیقی به نواختن سازهایی نظیر گیتار و پیانو تسلط دارد و اولین آهنگش به عنوان خواننده را در سال 2021 منتشر کرد.

همچنین بخوانید :

نینا بلومگاردن در نقش مایا

نقد فیلم It’s What’s Inside نمرات فیلم سینمایی درون را بنگر

نینا کوئزادا بلومگاردن (Nina Quezada Bloomgarden) متولد 2 فوریه 1998 (13 بهمن 1376) در نیویورک است. او نوه تهیه‌کننده تئاتر، کرمیت بلومگاردن است، و در کالج سلطنتی درام و موسیقی ولش تحصیل کرده است. نینا بازیگری را از سال 2014 با فیلم Early Light آغاز کرد و پس از یک وقفه 7 ساله، با نقش دختر دانشجو در فیلم Fatherhood (2021) به این عرصه بازگشت. او در 8 قسمت از سریال The Resort (2022) در نقش وایولت تامپسون، و در فیلم The Idea of You (2024) در نقش امبر بازی کرده است.

در ادامه فهرست برخی دیگر از هنرپیشه های فیلم درون را بنگر را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • آلیشیا دبنام-کری (Alycia Debnam-Carey) در نقش نیکی
  • رینا هاردستی (Reina Hardesty) در نقش بروک
  • دوون ترل (Devon Terrell) در نقش روبن
  • دیوید دبلیو تامپسون (David W. Thompson) در نقش فوربس
  • مدیسون داونپورت (Madison Davenport) در نقش بئاتریس
  • فرانسیسکو دیهگو گارسیا (Francisco Diego Garcia) در نقش سرباز دولت
  • دانا میلیکن (Dana Millican) در نقش راننده
  • آلی نوردلی (Aly Nordlie) در نقش سوفیا

نقد فیلم It’s What’s Inside

فیلم سینمایی درون را بنگر اولین بار در 19 ژانویه 2024 (29 دی 1402) در جشنواره فیلم ساندنس، در بخش نیمه شب، به روی پرده رفت. مدتی بعد شبکه نتفلیکس در ازای 17 میلیون دلار حق پخش جهانی فیلم را از آن خود کرد، که بزرگترین معامله در آن دوره از جشنواره بود. این فیلم جذاب در 15 مارس (25 اسفند) در جشنواره SXSW نیز اکران شد و درنهایت از 4 اکتبر (13 مهر 1403) در شبکه نتفلیکس در اختیار مخاطبین قرار گرفت.

فیلم درون را بنگر به عنوان یک فیلم مستقل، حضور خوبی بین مردم و منتقدین داشته است. در وبسایت IMDb، که بر مبنای امتیازات بینندگان به هر اثر نمره می‌دهد، فیلم درون را بنگر امتیاز 6.6 از 10 را دارد که امتیاز خوبی است. وبسایت راتن تومیتوز نیز 61 نقد از منتقدین مختلف برای این فیلم دارد و 80% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. در ادامه مرور کوتاهی بر بخش‌‌هایی از این نقدها داریم.

نقد فیلم It’s What’s Inside نمرات فیلم سینمایی درون را بنگر

Slashfilm/ بیل بریا: 90

فیلم It’s What’s Inside یکی از خنده‌دارترین، هوشمندانه‌‌ترین، و از لحاظ روایت بلندپروازانه‌ترین فیلم‌هایی است که طی سال‌های اخیر دیده‌ایم.

Paste Magazine/ متیو جکسون: 85

اینکه واقعا چه کسی هستیم در مقابل کسی که امیدواریم باشیم، یک منبع تنش فوق‌العاده دراماتیک در هر ژانری است. در فیلم با استفاده از مفاهیم ترسناک و فضایی وحشت‌‌آور، متوجه ترس از رویارویی با خود واقعی خود و ترس از اینکه بفهمید نزدیکترین افراد به شما آن کسی نیستند که شما فکر می‌کردید، روبرو می‌شوید.

Screen Rant/ پاتریک ویترسپون: 80

هرچقدر که فیلمنامه بلندپروازانه یا پیچیده به نظر می‌رسد، درنهایت فیلم لذت‌بخش است. ایده ترسناک آن شما را سرگرم می‌کند و ساختار داستان با پیچ‌وتاب‌ها و هیجانات هوشمندانه، ژانر را به چالش می‌کشد.

همچنین بخوانید :

IndieWire/ جوردین سرلز: 75

این فیلم یک کمدی ترسناک، پرسروصدا، رنگارنگ، دیوانه‌وار و سیاه درباره هویت است که به طرز بی‌رحمانه‌ای از اضطراب مدرن درباره خواستنی بودن و موفقیت انتقاد می‌کند.

Variety/ گای لاج: 60

نتایج در این فیلم، با طرح داستانی که پیوسته خود را به سطوح بالاتری از وحشت و غافلگیری می‌کشاند، بسیار سرگرم‌کننده هستند. گرچه فیلم پتانسیل لازم برای اینکه یک اثر روانشناختی تیره‌تر و سخت‌تر باشد را ندارد، و این امر تا حد زیادی به خاطر شخصیت‌های توسعه‌نیافته و لاغر آن است.

San Francisco Chronicle/ کارلا مایر: 50

فیلم تعویض بدن درون را بنگر، تا لحظه‌ای که طرح داستانش شروع شود خیره‌کننده است. پس از آن داستان‌های پیچیده شامل شخصیت‌های بی‌روح که تحت تاثیر دوربین‌های چرخان قرار گرفته‌اند، صفحات تقسیم‌شده و تصاویر سیاه و سفید که به روش‌های جذاب متحرک شده‌اند، بر فیلم تاثیر می‌گذارند.

The Guardian/ بنجامین لی: 40

یک ایده قابل گسترش در اینجا وجود دارد (که این سوال را مطرح می‌کند آیا دنباله‌های فیلم می‌توانند به شیوه بهتری بدان بپردازند یا نه) ولی زیاده‌روی خودسرانه کارگردان و عدم پیگیری او، این بازی را به یک بازی غیر قابل برد تبدیل می‌کند.

بررسی فیلم It’s What’s Inside 2024 معرفی فیلم سینمایی درون را بنگر

The New York Times/ آلیسا ویلکینسون: 30

حتی پیچ‌وتاب‌های فیلم واضح هستند و چندان جالب نیستند. آنها بیشتر روی تکمیل نقاط اولیه طرح، به جای گردونه شانس شگفت‌انگیز، تاکید دارند.

Rolling Stone/ دیوید فیر: 20

فیلم درون را بنگر داستانی از نسل هزاره خوددرگیر، یک ماشین اسرارآمیز و مجموعه‌ای از هویت‌هایی که عمدا اشتباه شده، ترکیبی از مفاهیم ترسناک سطح بالا و طنزهای خنده‌دار را دارد که با انبوهی از اشتباهات پیچیده و پیچش‌های داستانی گیج‌کننده همراه شده است.

سخن پایانی

از اینکه در این مقاله از پلازا با معرفی فیلم سینمایی درون را بنگر همراه ما بودید، بسیار خرسندیم. این فیلم سینمایی ژانر وحشت موفق شده رضایت بینندگان و نقدهای مثبت منتقدین را از آن خود کند و یکی از تماشایی‌ترین آثار این ژانر است. حال که با داستان و بازیگران آن آشنا شدیم، و مروری بر نقدهای منتقدین داشتیم، نوبت به شما خواننده محترم می‌رسد. آیا شما فیلم It’s What’s Inside را دیده‌اید؟ نظر شما درباره داستان آن چیست؟ فیلم دیگری با این مضمون را می‌شناسید؟ نظرات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما و دیگر خوانندگان سایت در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط postbin.ir