شفقنا رسانه_ مدیرمسئول «ایلنا» می گوید: از مهم ترین ویژگی مدیران رسانه های دولتی و غیر دولتی، اطلاع رسانی درست، دقیق و حفظ صداقت و امانت داری در این باره است که مدیران رسانه ها باید به آنپایبند باشند. همچنین از مهم ترین اصول و وجه تمایز میان مدیران رسانه ای می توان به استقلال آنها اشاره کرد.
مسعود حیدری درباره مهم ترین ویژگی مدیران رسانه به شفقنا رسانه می گوید: از مهم ترین ویژگی مدیران رسانه های دولتی و غیر دولتی، اطلاع رسانی درست، دقیق و حفظ صداقت و امانت داری در این باره است که مدیران رسانه ها باید به آنپایبند باشند. همچنین از مهم ترین اصول و وجه تمایز میان مدیران رسانه ای می توان به استقلال آنها اشاره کرد.
او ادامه می دهد: رسانه های دولتی چون مجبورند تحت هر شرایطی مدافع عملکرد دولت باشند، ممکن است این وجه استقلال مقداری کمرنگ تر یا به نوعی استقلال ، قربانی یک سری مصلحت ها شود. مصالحی که در چارچوب تعاریف دولت ها قرار دارد.
حیدری با اشاره به مزیت وجه استقلال برای رسانه ها بیان می کند: ویژگی استقلال برای مدیران رسانه های خصوصی از همان سطح بالا تا پایین کاملا ممکن است تعریفی متفاوت داشته باشد و در رسانه بخش خصوصی آن ملاحظاتی که مدیران رسانه های دولتی دارند، نداشته باشند و مدیران رسانه های خصوصی به دنبال این هستند که تحت هر شرایطی استقلال خود و رسانه اش را حفظ کنند. همین رویکرد استقلال رسانه های خصوصی باعث می شود تا در چشممخاطب بیشتر برجسته شوند.
این مدیر رسانه ای توضیح می دهد: هر چند رسانه های حاکمیتی، دولتی و خصوصی در برخی مواقع به دلیل تحمیل های وارد شده از بیرون، در یک سری مسائل دچار خودسانسوری می شوند و نمی توان در این باره کاری کرد.
او در پاسخ به این سوال که چه آینده در انتظار رسانه های دولتی و حاکمیتی با همین روند حاکم است، می گوید: من اگر جای دولت بودم -فرقی نمی کند در چه دوره ای باشد- اولین تصمیم این بود که رسانه های دولتی و حاکمیتی به این گستردگی و کمیتی که حاکم است، را محدود کنم و اجازه می دادم هزینه هایی که صرف رسانه های دولتی و حاکمیتی می شود، در جای خود صرف رسانه های بخش خصوصی شود و به نوعی مسیر و فضای رقابتی را برایشان ایجاد می کردم.
او می گوید: اگر این اتفاق رخ دهد هم به نفع نظام و حاکمیت خواهد بود و هم به نفع این رسانه ها خواهد بود. به اشتباه مجموعههایی را ایجاد و تاسیس کردیم که کارکرد آنها تفاوتی با یکدیگر ندارد و حتی در برخی مواقع منظور و هدفی که دولت و حاکمیت داشته را هم محقق نمی کنند و سهم بزرگی از اعتبارات و یارانه ها و حتی آگهی که می بایست به صورت عادلانه بین رسانه های بخش خصوصی- که می توانست زمینه ساز رقابت سالم باشد-تقسیم می شد، به رسانه های دولتی و حاکمیتی داده شده است.
source