رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) از سردفتران به عنوان افرادی امانتدار و خوش نام یاد کرد و گفت: سردفتری ‌یک امر مقدس است و متصدیان این منصب باید شئون آن را رعایت کنند.

بابایی اظهار کرد: تنظیم سند یک نوع کتابت است و در آموزه های دینی دارای شرایطی است که هر کسی نمی تواند عهده دار آن است و معتمد بودن از اوصاف ذاتی است و باید این صفت را حفظ کنید چرا که شما نماینده قوه قضائیه و حاکمیت در تنظیم اسناد هستید.

معاون رئیس قوه قضائیه در ادامه عنوان کرد: بحث کارگزاران فنی را در برنامه هفتم توسعه مطرح کردیم و آیین نامه کارگزاران فنی نهایی شده است که با راه اندازی این کارگزاری بسیاری از اقدامات اولیه سازمان ثبت در حوزه املاک و اسناد به دفاتر اسناد رسمی واگذار شده است.

وی تصریح کرد: با ابلاغ این آیین نامه و راه اندازی کارگزاران فنی در آینده چهره جدیدی از دفاتر را خواهیم دید.

بابایی افزود: در انتصابات آینده روسای کانون‌های استانی با انتخاب بانوان در این حوزه می توان زمینه رشد بانوان را فراهم کرد. بانوان افرادی دقیق و پیگیر در انجام امور کاری خود هستند.

در ادامه این جلسه سعادتیان معاون امور اسناد هم با اشاره به تکالیف مقرر در رتبه بندی دفاتر اسناد رسمی گفت: جمع حاضر از سردفتران خوش نام هستند که با رعایت الزامات سازمان ثبت، سلامت اداری، رضایت مشتریان به عنوان نمونه انتخاب شدند.

وی گفت: در سال‌های آتی نیز انتصاب سردفتران نمونه ادامه خواهد یافت و نظام این انتخاب متناسب با عملکردها و ماموریت های دفاتر بروزرسانی خواهد شد.

خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی نیز با بیان جایگاه والای زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد: بانوان در امور اجرایی، سیاسی، علمی بسیار حضور درخشانی دارند و ‌امکان رشد بانوان در این نظام به خوبی فراهم شده است.

خندانی افزود: قریب به یک سوم سران دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور از بانوان هستند که در این حوزه هم بسیار موفق عمل کرده اند.

وی اظهار کرد: هم اکنون کمیسیون بانوان در کانون راه اندازی شده است که به مشکلات بانوان سردفتر ودفتریار رسیدگی می شود و اقدامات خوبی در این زمان کوتاه را رقم زدند.

در این مراسم تعدادی از سردفتران به بیان مشکلات و مسائل این حوزه پرداختند که راهنمایی لازم از سوی رئیس سازمان ثبت ارائه شد.

source

توسط postbin.ir