در این صورت شما به یک استراتژیست خوب و کاردان نیاز دارید که خصوصیات فعلی محتوای شما بررسی و آنرا با محتوای خوبی که باید برای رسیدن به هدف خود تولید کنید، مقایسه کند. بررسی محصول به یکی از موضوعات پرطرفدار در یوتیوب تبدیل شده و بسیاری از کاربران قبل از خرید هر کالایی به دنبال ویدیوی بررسی آن در یوتیوب هستند. با اینکه اینجا دقیقا هدف ما فروش محصول یا خدمات است اما باز هم اگر عجله کنیم و دکمه خرید را در قسمت های ابتدایی بگذاریم، قطعا باعث کاهش فروش می شویم چون هنوز مخاطب آماده خرید نیست و شاید حتی روی دکمه کلیک کند اما به خاطر شک و تریدد ها ممکن است مراحل خرید را ادامه ندهد. محصول شما در دنیای واقعی به چه کاری میآید؟ در انجام هر کاری استفاده از ابزار مناسب به شما کمک می کند که بهترین نتایج را بگیرید، اما از طرفی وقتی به نتیجه ی نهایی در هر کارِ موفقی نگاه می کنیم، ابزارهایی که رسیدن به این نقطه را ممکن کرده اند را نمی بینیم و این موضوع باعث می شود که ارزش ابزار را از یاد ببریم. و یا شاید بار ها تلاش کرده اید تا با تولید محتوا، به مخاطبان بیشتری دست یابید؛ اما محتوا های شما چندان تاثیری نداشته است و نمی دانید علت چیست و ایراد کار شما کجاست؟

Lion Logo animal animal logo lion lion design lion logo lion logo design lion vector logo lions lions logo tiger logo tigers tigers logo top animal logo top lion logo زمانی که شما قصد پیاده سازی یک استراتژی محتوایی دارید، می خواهید وضعیت موجود کسب و کار خود را بهتر کنید (یا قصد رسیدن به قله دارید، یا می خواهید از ته چاه بالا بیایید و به سطح خوبی برسید). بهتر است که این افراد را در کنار خود داشته باشید و بسته به نوع پروژه بازاریابی محتوایی در مورد موارد مختلف تولید محتوا مانند: “خلق پرسونای مناسب برند، در نظر گرفتن عنوان ها و سرمقاله ها برای محتوای تولیدی و تشخیص نوع محتوای تولیدی تاثیر گذار برای برند” از آنها کمک بگیرید. رئیس- بله من از پیش میدانم عده ای از آقایان منجمله آقای رجائی و دیگران قبلا کسی را تعیین کرده بودند که آنها امضاء میکردند و این در شورای انقلاب هم مطرح شد ، بهرحال این تذکر بجائی بود که آقای دکتر دادند و آقایان به این قسمت توجه داشته باشند ، آقای عباسی تذکر آئین نامه ای دارید بفرمائید . یکی از مهم ترین قسمت های این پازل تیم تولید محتوا است که در این مطلب از پونه مدیا به شما کمک می کنیم که یک تیم تولید محتوای خوب، حرفه ای و اصولی تشکیل دهید تا پازل خود را به درستی تکمیل کرده باشید. این اصل را از یاد نبرید: تا به کاری مسلط نشدهاید انجام ندهید.

تولیدکنندۀ محتواهای صوتی نیز باید به برنامههای ضبط صدا و ابزارهای تدوین مسلط باشد. هر محتوا باید بر اساس یکی از اهداف زیر تولید شود. تشکیل یک تیم برای تولید محتوا روش های زیادی دارد ولی بهترین راه این است که افراد تیم تولید محتوای خود را بر اساس نیاز هایتان انتخاب کنید. محتوای تأثیرگذاری که بر اساس اصول رشته تولید محتوا تنظیم شده باشد علاوه بر اینکه حاوی اطلاعات برند و انتقال دهنده اهداف تجاری است، بر روی سئو وبسایت تأثیر میگذارد و امکان اشتراک گذاری در رسانههای اجتماعی را برای ما فراهم میکند. از آنجایی که گیف شیوه نسبتاً جدیدی برای برقراری ارتباط است و با ایموجی جایگزین شده است، این ابزار کاربرد زیادی دارد. ساخت و تولید محتوا در بازاریابی محتوا که رویکردی استراتژیک است، با هدف ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب و حفظ مخاطب انجام میشود. نویسنده ها افرادی هستند که شما می توانید به خلاقیت آنها تکیه کنید و از ایده ها و قدرت داستان گویی آنها برای جذب و نگه داشتن مخاطب استفاده کنید. این نکته در مورد پیاده سازی استراتژی محتوا هم صدق می کند، ولی با این تفاوت که ابزار شما در انجام این کار افراد متخصصی هستند که شما باید به مهارت و توانایی آنها اعتماد کنید و تولید محتوای خود را به آنها بسپارید.

فراموش نکنید کار نویسنده مانند کار معمار است. اما همانطور که بسیاری از معماران خلاقیت و نوآوری را چاشنی کارشان میکنند و بناهای متنوعی میسازند، یک نویسنده هم میتواند در عین پیروی از اصول، متنهایی را خلق کند که هیچکس قبل از او ننوشته. ولی شما باید نویسنده مورد نظر خود را قبل از استخدام به خوبی بشناسید و از دایره اطلاعات او در زمینه ی کاری خود با خبر شوید. در این صورت است که مخاطب متوجه میشود که شما علاوه بر منفعت شخصی برای او ارزش قائلید و به چیزهای والاتری هم فکر میکنید. مخاطب متوجه میشود در حال شنیدن صحبتهای یکی از جنس خود است؛ چون ما میتوانیم احساس، شخصیت و شوخطبعی خودمان را در محتوا نشان دهیم. به عنوان مثال فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی دارید که تا امروز آنرا به تنهایی اداره می کرده اید و قصد دارید یک استراتژی محتوایی با کمترین هزینه اجرا کنید، در این صورت شما می توانید از یک تیم دو نفره نویسنده و استراتژی نویس محتوایی استفاده کنید و قبل از همه چیز نیاز ها و انتظارات خود را به آنها بگویید.

توسط postbin