تعدادی از کارگران رسمی و پیمانکاری آبفای اهواز واقع در استان خوزستان در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: عدم پرداخت منظم دستمزد و حق بیمه در شرکت آب و فاضلاب اهواز مشکلات معیشتی برای کارگران به وجود آورده است.

این کارگران می‌گویند: به علت مشکلات مالی آبفای اهواز و پرداخت نشدن چهار ماه از دستمزدهایمان، سفره‌هایمان نسبت به روز قبل کوچکتر شده است.

آن‌ها همچنین نگران تبدیل وضعیت شغلی همکاران پیمانی خود هستند و می‌گویند: کارگرانی‌که در شبکه آبرسانی و انشعابات آب و فاضلاب اهواز زیر نظر پیمانکار تامین نیرو مشغول کارند، به دنبال تبدیل وضعیت شغلی خود هستند.

این گروه از کارگران می‌گویند: موضوع تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی و حجمی در مجلس به نتیجه رسیده و قرار است از بهمن ماه اجرایی شود اما از جزئیات این طرح بی‌اطلاعیم و نمی دانیم شامل کارگران پیمانکاری وحجمی آبفا می‌شود یا خیر.

طبق اظهارات آنها؛ معوقات کارگران آب و فاضلاب اهواز پرداخت نشده اما شنیده‌ شده که شرکت آبفای خوزستان قصد فروش املاک و سرمایه‌های شرکت را برای پرداخت بدهی‌های خود به برخی پیمانکاران را دارد که با مخالفت کارگران روبرو شده است.

این کارگران می‌گویند: شنیده‌ایم نمایندگانی از وزارت نیرو و آب و فاضلاب از تهران برای بررسی و پیگیری مشکلات مالی آبفای خوزستان وارد اهواز شده‌اند. ما از مسئولان استانی و شهرستانی گله‌مندیم که در پیگیری مطالباتمان واکنشی جدی از خود نشان نمی‌دهند.



انتهای پیام/




نرم افزار موبایل ایلنا



source

توسط postbin.ir