گوشی موبایل Redmi Note 12 Pro جدیدترین گوشی شرکت شیائومی است که در سال جاری، به بازار عرضه شد. خرید گوشی شیائومی در این روزهای پرتلاطم بازار انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد. گوشی جدید نوت 12 پرو مدل به روزرسانی شده گوشی Note 11 Pro است که با قیمت 11 تا 12 میلیون تومان، در دست کاربر قرار می‌گیرد.

گوشی جدید ردمی نوت 12 پرو قابلیت‌هایی مانند نمایشگر OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی‌آمپری با شارژ سریع 67 واتی را ارائه می‌دهد. گوشی شیائومی نوت 11 پرو با قیمت 9 تا 10 میلیون تومان در دسته میان‌رده قرار دارد که مشخصات یک گوشی پرچم‌دار را به کاربر ارائه می‌دهد.

مقایسه طراحی گوشی شیائومی نوت 12 پرو و ردمی نوت 11 پرو

شیائومی در بخش طراحی ردمی نوت 12 پرو دست به ساخت یک گوشی خوش‌دست و خوش‌کیفیت با متریال با کیفیت زده است. با خرید گوشی Redmi Note12 Pro یک گوشی زیبا از جنس شیشه و محافظ گوریلا گلس 5 در دست خواهید داشت. طراحی قاب پشتی یک سطح مات و صیقلی است که حس خوبی را انتقال داده و اثر انگشت را به خود جذب نمی‌کند. در پنل دوربین گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi 12 Pro، سه لنز به همراه یک فلش قرار گرفته که برجستگی آن تقریبا 0.6 میلی‌متر اندازه دارد.

از طرفی گوشی شیائومی نوت 11 پرو نیز با طراحی جذاب و استفاده از شیشه و آلومینیوم در بدنه، از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است و به همان اندازه جلوه خواهد داشت. این طراحی باعث شده وقتی گوشی را در دست می‌گیرید احساس راحتی کنید. وزن این گوشی با ابعاد 164.1 در 76.9 در 8.8 میلی‌متر حدود 204 گرم است.

مقایسه صفحه‌نمایش گوشی Redmi Note 12 Pro و 11 Pro

مقایسه Redmi Note 11 Pro و Redmi Note 12 Pro

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو، نمایشگری با ابعاد 6.73 اینچی و پنلی از نوع OLED دارد. پشتیبانی از قابلیت‌های Dolby vision، +HDR10 و نرخ نوسازی 120 هرتز از دیگر قابلیت‌های خارق‌العاده نمایشگر گوشی جدید شیائومی است. رزولوشن نمایشگر گوشی شیائومی Note 12 Pro برابر 2400 در 1080 پیکسل است که در کنار نرخ نوسازی بسیار بالایی که دارد تصاویر به شدت باکیفیت و روانی را به نمایش می‌گذارد.

شیائومی در بخش نمایشگر گوشی نوت 11 پرو، به سراغ یکی از بهترین‌ها رفته و از پنل سوپر امولد با ابعاد 6.67 اینچی برای گوشی هوشمند خود استفاده کرده است. رزولوشن تصویر این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل است که باعث شده تصاویری با ابعاد 20:9 در معرض نمایش بگذارد. نمایشگر به نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و پشتیبانی از HDR10+ هم مجهز شده است. شاید این امر اتفاق جدیدی در صنعت گوشی‌های هوشمند نباشد، اما می‌توان گفت برای یک گوشی میان‌رده اتفاق خوبی است.

بررسی و مقایسه پردازنده گوشی ردمی نوت  12 پرو و 11 پرو

گوشی جدید شیائومی، Redmi Note 12 Pro، عملکرد سخت افزاری و پردازنده مناسبی دارد. شیائومی برای جدیدترین گوشی خود پردازنده Dimensity 1080 شرکت مدیاتک را در نظر گرفته است. این پردازنده جدید هنگام بازی کردن با گوشی جدید شیائومی نوت 12 پرو، کاربر را به خوبی در اجرای بازی با گرافیک مدیوم همراهی می‌کند.

شیائومی در نوت 11 پرو از تراشه Snapdragon 695 5G با ضخامت 6 نانومتری استفاده کرده است. این پردازنده به نسبت تراشه مدیاتک در گوشی جدیدتر شیائومی، قوی‌تر و پایدارتر است و به‌راحتی و بدون بالا رفتن دما از پس بازی‌های سنگین و کارهای گرافیکی بر می‌آید. شیائومی هر دو گوشی نوت 12 پرو و 11 پرو را در مدل‌های مختلفی از حافظه داخلی از جمله؛ 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت با 12 گیگابایت رم ارائه می‌دهد.

گوشی موبایل نوت 12 Pro به سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 مجهز شده است که نسبت به اندروید 12 و MIUI 13 به کار رفته در نوت 11 پرو تغییر آنچنانی نداشته و برای جذابیت بیشتر تنها یک‌سری قابلیت‌های جزئی که بعضا در آیفون نیز مشاهده می‌شود، به آن افزوده شده است. قابلیت‌هایی چون تنظیم سرعت نمایشگر، Always On Display،Floating Window ، دسترسی به کنترل سنتر و نوتیفیکیشن بار با کشیدن از چپ و راست، آیکون‌های جذاب و تم‌های مختلف.

مقایسه دوربین گوشی نوت 12 پرو و Note 11T Pro شیائومی

گوشی شیائومی

پنل دوربین گوشی موبایل Note 12 Pro از لنز اصلی 50 مگاپیکسلی تشکیل شده که کیفیت بسیار خوبی دارد. لنزهای اولتراواید و ماکرو به ترتیب وضوح 8 و 2 مگاپیکسلی دارند. دوربین اصلی کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد و به خوبی از پس ثبت عمق رنگ و وایت بالانس در تصاویر برمی‌آید. سنسور اولتراواید در نمایش جزئیات تصاویر، عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهد. در تصاویر ثبت شده با دوربین ماکرو هم شاهد کیفیت خوبی هستیم.

شیائومی از بهترین سنسورهای میان‌رده خود برای گوشی موبایل شیائومی مدل Note 11 Pro استفاده کرده است. با خرید گوشی Redmi Note 11 Pro از یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید 8 مگاپیکسلی به همراه سنسور تله‌ماکرو 2 مگاپیکسلی، بهره‌مند خواهید شد که برتری مشهودی نسبت به گوشی جدیدتر شیائومی دارد.

تصاویر ثبت شده با لنز 108 مگاپیکسلی کیفیت خوبی را به کاربر ارائه می‌دهد. این تصاویر از وایت بالانس خوبی برخوردارند که به واقعیت خیلی نزدیک است. دوربین اولترا واید از نظر به‌هم‌ریختگی حاشیه عکس‌ها عملکرد تقریبا خوبی دارد و با استفاده از 3 پایه دوربین، عکس‌ها از کیفیت قابل قبولی برخوردار خواهند بود. برای عکاسی ماکرو هم باید بتوانید شرایط نوری خوبی را فراهم کرده و به تکنیک‌های عکاسی کمی مسلط باشید.

مقایسه ظرفیت باتری گوشی شیائومی نوت 12 پرو و ردمی نوت 11 پرو

باتری گوشی Redmi Note 12 Pro ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که به‌لطف پردازنده خوش مصرف، شارژ باتری تا یک روز کامل دوام می‌آورد. البته به شرطی که نمایشگر را روی 60 هرتز تنظیم کنید. یک ساعت بازی کالاف دیوتی موبایل، حدود 18 تا 20 درصد از شارژ این گوشی بالارده را کاهش می‌دهد. این گوشی جدید از فناوری شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی کرده و در مدت 15 دقیقه، حدودا 40 تا 50 درصد از باتری گوشی را شارژ خواهد کرد.

شیائومی ردمی نوت 11 پرو از باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت بهره برده که به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند در استفاده‌های معمولی تا یک روز کامل بدون شارژ از موبایل استفاده کند. اجرای یک ساعت از بازی‌های سنگین مانند کالاف دیوتی موبایل تقریبا 15 درصد از باتری را کاهش می‌دهد. شیائومی در این گوشی امکان شارژ سریع 67 واتی را فراهم کرده که باعث می‌شود، باتری تنها ظرف 40 دقیقه به‌طور صد در صد شارژ شود.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

source

توسط