به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پویا سالاری، در مراسم رونمایی از خودرو نبکا TU۵ قیمت این خودرو برقی را ۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون تومان اعلام کرد.

به گفته وی، باطری خودرو برقی نبکا ET۵ به میزان ۸ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی می شود و گارانتی خودرو نیز ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر است.

سالاری اضافه کرد: فروش خودرو نبکا ET۵ از امروز با پیش پرداخت ۵۰ درصدی معادل ۱ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان آغاز شد و خودرو تا ۹۰ روز آینده تحویل خریداران می شود.

مدیرعامل شرکت خودرو برقی نبکا، هدایای ویژه خریداران اولین خودرو برقی هوشمند ایران را ۲۰ هزار کیلومتر رانندگی رایگان با کارت شارژ رایگان به ظرفیت ۳۰۰۰ کیلووات، بیمه بدنه رایگان، و یک دستگاه شارژر دیواری والباکس با قدرت ۷.۵ کیلووات ساعت اعلام کرد.

براساس این گزارش، شرکت خودرو برقی نبکا طی مراسمی از نخستین کراس اوور برقی تولیدی رونمایی کرد.

اسکای ول ET۵ یک خودروی برقی در سگمنت کراس اوورها و محصول مشترک شرکت نبکا (نوین ماهان) و مپنا است.  

کراس اوور برقی نبکا که محصول مشترک کرمان خودرو و مپنا است به یک باتری ۷۲ کیلو وات ساعتی مجهز است که در حالت شارژ سریع ظرف مدت ۴۰  دقیقه ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ می شود. این خودرو با یکبار شارژ کامل می تواند ۵۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.

شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۶ ثانیه است و می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

کراس اوور ET۵ دارای پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۴  اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است، این محصول به یک گیربکس تک سرعته اتوماتیک مجهز است که قدرت تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می کند.
 
این محصول یک کراس اوور برقی سایز متوسط با طول حدود ۴.۷ متر و فاصله ۲.۸ متر بین دو محور است که در این کلاس بیشترین فاصله را به کابین سرنشینان اختصاصی می دهد.

ET۵ در زمینه امکانات ایمنی یکی از به روز ترین خودروهای بازار ایران به حساب می  آید که از دو رادار استفاده می کند و به تکنولوژی ADAS یا رانندگی خودکار سطح ۳ مجهز شده است به گونه ای که امکان حفظ حرکت خودرو به صورت خودکار بین خطوط را فراهم می کند و کروز کنترل آن به صورت هوشمند فاصله با خودرو روبرویی را تنظیم می کند.

همچنین رادار پشت آینه این خودرو هشدار حرکت بین خطوط و هشدار برخورد از جلو را فراهم می کند. این خودرو همچنین به دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور های عقب و جلو، صندلی های با روکش چرم، زیرپایی صندلی راننده با قابلیت خواباندن کامل، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی میانه داشبورد، نمایشگر پشت فرمان، ترمز پارک برقی، زیردستی سرنشینان عقب، شارژر وایرلس، در برقی عقب، سنسور باز کردن در عقب با پا و … نیز مجهز شده است.

شرکت مپنا قصد دارد تا زیرساخت های استفاده از خودروهای برقی را در تهران و دیگر شهرها با تأسیس و راه اندازی ایستگاه های شارژ ایجاد کند تا امکان استفاده از خودروهای برقی از جمله همین خودرو وجود داشته باشد.

بدین ترتیب اگر زیرساخت استفاده از خودروهای برقی در ایران هم فراهم شود، احتمال موفقیت این خودرو به عنوان نخستین خودرو برقی بازار کشور زیاد است.

source

توسط