شرکت هوندا با معرفی یک کانسپت به نام پریلود در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023، علاقمندان را به وجد آورده است. هرچند این مدل با عنوان کانسپت معرفی شده است، اما تفاوت چندانی با یک خودروی آماده تولید ندارد.

هوندا پریلود در آخرین دقایق رونمایی از کانسپت‌های این برند در نمایشگاه معرفی شده و خودروساز ژاپنی از اعلام هرگونه جزئیات فنی، خودداری نموده است.

پس از رونمایی هوندا پریلود، رسانه­‌ها احتمال دادند که با یک خودروی برقی مواجه هستند، اما مدیر روابط عمومی شعبه آمریکایی هوندا یعنی آقای اندرو کویلین، در اظهارنظری در فضای مجازی، تایید نموده که این خودرو به سامانه هیبرید مجهز خواهد شد. البته فعلا جزئیات بیشتری در دسترس نیست.

کانسپت هوندا پریلود

فرم بدنه هوندا پریلود با شباهت به نسل جدید سیویک و تحت خطوط منحنی و نرم شکل گرفته است، درحالی‌که عدم وجود جلوپنجره، نحوه ارتباط شیشه عقب با سقف، رینگ‌های 20 اینچی مشکی با ترمزهای برمبو و باله لبه صندوق هم جلب نظر می‌­کند.

شیشه‌­های خودرو به رنگ مشکی درآمده، بنابراین به نظر می‌­رسد که طراحی فضای کابین هنوز تکمیل نشده است.

مدیرعامل هوندا یعنی آقای توشیرو میبه، ضمن تاکید بر تعهد این شرکت بر ساخت خودروهای اسپرت در آینده، از معنای کلمه prelude یعنی مقدمه و پیش ­درآمد استفاده هوشمندانه‌­ای داشته و این مدل را سرآغاز عرضه محصولات جدید با لذت رانندگی زیاد در سال‌های آینده دانسته است.

کانسپت هوندا پریلود

نسل اول هوندا پریلود در سال 1978 به عنوان یک کوپه دیفرانسیل-جلو و نخستین محصول هوندا با سقف شیشه‌­ای ثابت عرضه شد. آخرین نمونه از نسل آخر این خودرو هم در سال 2001 با 217 اسب­‌بخار قدرت از خط تولید خارج شد. البته نسخه بازار ایالات متحده، 200 اسب‌­بخار قدرت در اختیار داشت.

با توجه به پیشرفتی که در فناوری اتفاق افتاده، می­‌توان انتظار داشت که این خودروی هیبرید حتی در نسخه پایه هم نیرویی در حدود 300 اسب­‌بخار در اختیار داشته باشد. پس فعلا باید منتظر ماند و دید که نسخه نهایی از این کوپه ژاپنی با چه مشخصاتی وارد میدان می­‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط